Play w pierwszym kwartale 2017 roku odnotował znaczny wzrost klientów abonamentowych

Play logo

Chociaż krążą różne, obiegowe teorie na temat kondycji Play, to opublikowane właśnie sprawozdanie finansowe za pierwszy kwartał 2017 roku potwierdza, że fioletowy ma się świetnie. Szczególnie zauważalny jest wzrost klientów, którzy związani są z operatorem umową.

Na koniec pierwszego kwartału 2017 roku Play miał łącznie 14,342 miliona użytkowników. Ponad połowa (60,5%) to abonamentowcy, czyli ci, którzy podpisali z siecią umowę (8,682 miliona). Dla porównania, T-Mobile obsługiwał w Q1 2017 10,229 miliona klientów, z czego 65% (6,696 miliona) stanowiły osoby, korzystające z usług na abonament.

Co ciekawe, choć liczba użytkowników w porównaniu z analogicznym okresem (Q1 2016) spadła z 14,420 do wspomnianych już 14,342 milionów (-0,5%), to jednocześnie znacznie zwiększył się odsetek abonamentowców – z 50,9% do 60,5%, czyli z 7,341 do 8,682 miliona. A to oznacza wzrost aż o 18%. Z perspektywy operatora to bardzo dobrze, ponieważ to najczęściej bardziej „dochodowi” klienci.

W pierwszym kwartale 2017 roku przychody operacyjne Play wyniosły 1,581 miliarda złotych, czyli o 9,6% więcej niż w Q1 2016. Przychody od użytkowników to z kolei kwota rzędu 872 milionów złotych (wzrost o 6,6% rok do roku).

Źródło: informacja prasowa

Exit mobile version