Apple Watch Series 5 (fot. Miłosz Starzewski/Tabletowo.pl)

Polska w światowej czołówce pod względem płatności za pomocą wearables

Wiemy już, że Polacy naprawdę polubili Google Pay i Apple Pay. Okazuje się, że szybko rośnie również liczba osób dokonujących płatności za pomocą urządzeń ubieralnych.

Nie trzeba nawet wyciągać smartfona

Dlaczego tak chętnie przesiadamy się na nowe formy płatności? Po prostu są one wygodniejsze. Chociażby wspomniane na samym początku systemy oferowane przez Google i Apple umożliwiają dodanie kilku kart płatniczych, dzięki czemu nie musimy przy sobie nosić ich fizycznych wersji. Wystarczy wyciągnąć smartfon, wybrać kartę i zbliżyć urządzenie do terminala. Metoda jest nie tylko wygodniejsza, ale również bezpieczniejsza.

Polacy naprawdę polubili płatności z wykorzystaniem Google Pay i Apple Pay

Google Pay, Apple Pay i wiele innych systemów płatności opartych o cyfrowe portfele mobilne, często są obsługiwane przez urządzenia ubieralne, takie jak smartwatche. Tutaj zapłacenie za towar czy usługę wchodzi na jeszcze wyższy poziom wygody. Przykładowo na Apple Watchu wystarczą dwa naciśnięcia przycisku i przyłożenie ręki do terminala. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób zaczyna używać wearables nie tylko do odbierania połączeń czy monitorowania aktywności fizycznej, ale również do płatności.

Polska w światowej czołówce

Jak wynika z danych udostępnionych przez Mastercard, w Europie systematycznie rośnie liczba osób, które płacą za zakupy za pomocą urządzeń ubieralnych. Warto zaznaczyć, że wynik jest naprawdę imponujący – w ciągu ostatniego roku liczba takich transakcji wzrosła aż ośmiokrotnie.

W Europie pod względem liczby transakcji liderem jest Holandia, gdzie klienci dokonali 33% wszystkich płatności urządzeniami ubieralnymi w 2019 roku. Drugie miejsce należy do Wielkiej Brytanii (18%), trzecia jest Szwajcaria (8%). Dobrze wypadła Polska, która zajęła piąte miejsce, wyprzedzając m.in. Szwecję, Czechy czy Finlandię.

W światowym rankingu pierwsze miejsce zdobyła zaś Australia. Tuż za nią znajduje się Holandia, a następnie Wielka Brytania. Z kolei Polska zajęła szóste miejsce. Trzeba przyznać, że wynik jest bardzo dobry. Dla porównania, Stany Zjednoczone muszą pogodzić się z ósmą lokatą.

Nowe formy płatności, takie jak wearables, trafiają na podatny grunt, ponieważ konsumenci lubią szybkość i wygodę, choć muszą mieć zaufanie do dostawcy takich rozwiązań. Polacy chętnie przyswajają innowacyjne technologie, które pasują do ich cyfrowego stylu życia. Urządzenia ubieralne z funkcją płatności oznaczają większą wygodę, a jednocześnie zapewniają wymagany poziom bezpieczeństwa – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.

Polecamy również:

Na taki zegarek czekałem – Apple Watch series 5 (recenzja)

źródło: materiały prasowe