PKO Bank Polski rozszerza funkcję wprowadzoną w marcu 2024 roku. Klienci dotychczas mogli korzystać z cyfrowej wersji karty kredytowej. Teraz do wirtualnych produktów dołącza także karta debetowa.
Cyfrowe karty debetowe w serwisie iPKO i aplikacji IKO
PKO Bank Polski w marcu 2024 roku wprowadził nowość, dzięki której klienci mogli zredukować liczbę plastikowych kart w portfelu. Instytucja finansowa umożliwiła utworzenie cyfrowej wersji karty kredytowej. Wygoda to tylko jedna z zalet tej funkcji. Bank zadbał również o to, aby karty te były lepiej zabezpieczone niż ich tradycyjne wersje, wprowadzając zmienne kody CVC/CVV. Dodatkowo, klient mógł złożyć wniosek o „kredytówkę” i korzystać z niej od razu po zaakceptowaniu dokumentu przez bank, bez potrzeby oczekiwania, aż plastik dotrze za pośrednictwem poczty.
Teraz bank PKO BP rozszerza tę usługę – do cyfrowej wersji kart kredytowych dołączają także karty debetowe. Wirtualna forma jest już udostępniana w aplikacji IKO, zarówno u klientów korzystających z Visy, jak i Mastercard.
Cyfrowa wersja karty debetowej ma kilka zalet i nie wyklucza możliwości dalszego korzystania z tradycyjnej jej formy. Karta jest dostępna natychmiastowo, nie jest konieczne oczekiwanie na przesyłkę pocztową, a klient może ją również szybko dodać do popularnych wirtualnych portfeli, aby płacić w sklepach zbliżeniowo smartfonem lub zegarkiem.
Wirtualna karta debetowa jest też bezpieczniejsza w porównaniu do plastikowej. Podobnie jak w przypadku „kredytówek”, kody CVV/CVC są zmienne i ważne przez kilka godzin od uwierzytelnienia. Co istotne, od teraz kody te nie będą drukowane na nowo wydawanych kartach. Jak więc je sprawdzić?
W jaki sposób poznać dane cyfrowej karty płatniczej w PKO BP?
Aby poznać dane karty debetowej w cyfrowej wersji wystarczy wejść na stronę internetową serwisu iPKO lub otworzyć aplikację IKO. Następnie konieczne jest zalogowanie się do konta, przejście do zakładki „Moje produkty” oraz sekcji „Karty”. Po kliknięciu w konkretny dokument, wybraniu opcji „Pokaż dane karty” i wpisaniu PIN-u oraz uwierzytelnieniu, możesz zapoznać się z aktualnym numerem, datą ważności oraz zmiennym kodem CVC/CVV.
Jeśli klient nie korzysta z serwisu iPKO ani aplikacji IKO, a będzie potrzebował kodu CVC/CVV, będzie musiał skontaktować się z bankiem za pośrednictwem infolinii pod numerem 800 302 302. Infolinia jest dostępna przez 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.