PKO BP zamierza wdrożyć ułatwienia dla osób regularnie kupujących bilety na mecze sportowe lub inne wydarzenia kulturalne. Wejściówki będzie można nabyć przez internetowy serwis transakcyjny lub aplikację mobilną.
Bilet na koncert w iPKO
O planach PKO BP wypowiedział się Maks Kraczkowski, wiceprezes banku, podczas wywiadu dla Polityki Insight. Dzięki dodatkowym informacjom od cashless.pl, wiadomo, jak będzie przebiegał proces wdrażania nowej usługi.
PKO zamierza w pierwszej kolejności skupić się na udostępnieniu możliwości zakupu biletów na mecze Ekstraklasy. Na początku będzie można to zrobić tylko za pośrednictwem przeglądarkowego serwisu iPKO.
Zakup inicjowany będzie przez klienta w iPKO, po czym zostanie on przeniesiony do specjalnego podserwisu przeznaczonego tylko do sprzedaży biletów. Klient będzie mógł tam wybrać interesujące go wydarzenie, następnie kategorię biletów i wskazać miejsce (lub miejsca), jakie zechce zająć. Dane klienta konieczne do zrealizowania transakcji poda bank. Sprzedaż będzie realizowana przez PKO Finat. Na koniec klient dokona płatności.Biuro prasowe PKO BP
W późniejszym czasie planowane jest wdrożenie powyższej możliwości także do aplikacji mobilnej IKO. Pojawią się też opcje kupienia biletów na inne wydarzenia kulturalne niż mecze Ekstraklasy.
Bilety zachowamy w smartfonie w formie elektronicznej, by okazać je przy wejściu na stadion lub w innym miejscu. Oczywiście będzie też opcja wydruku. Integracja z systemem bankowym ułatwi kilka rzeczy – na przykład nie będzie trzeba podawać wszystkich danych od nowa (bo dysponuje już nimi bank), a sama płatność przebiegnie sprawniej.
Jak na razie, usługa pozostanie w fazie testów. Data planowanego wdrożenia nie jest jeszcze określona.
Wprowadzono niepoprawny url do wpisu z oiot.pl, poprawny format powinien wyglądać tak: „https://oiot.pl/facebok-messenger-grupowe-efekty-ar/”.