Smartfony to za mało – nadchodzi smartwatch POCO

Marka POCO słynie z oferowania świetnie wyposażonych smartfonów w bardzo przystępnych cenach. Producent planuje jednak rozszerzyć swoje portfolio o urządzenia z innych segmentów. Na horyzoncie pojawił się pierwszy smartwatch.

Oferta marki POCO wzbogaci się o smartwatch

Początki marki były spektakularne. POCOPHONE F1 szturmem wszedł w 2018 roku na rynek i udowodnił, że smartfon z topowym procesorem nie musi kosztować kilku tysięcy złotych. Klienci na całym świecie kupili ponad 1,64 mln egzemplarzy modelu F1. Marka nie poszła jednak za ciosem – na premierę bezpośredniego następcy musieliśmy czekać blisko dwa lata.

smartfon POCOPHONE F1 smartphone fot. Tabletowo.pl
fot. Katarzyna Pura / Tabletowo.pl

Inna podmarka Xiaomi, Redmi, też zaczynała od przystępnych cenowo smartfonów dla masowego klienta. Dziś w jej ofercie można znaleźć również urządzenia z innych segmentów – wearables, słuchawki, telewizory, a nawet… pralkę. Zapowiada się na to, że tą samą drogą pójdzie także POCO, ponieważ na horyzoncie pojawił się pierwszy smart-zegarek tego producenta.

W bazie Euroazjatyckiej Komisji Gospodarczej (Евразийская экономическая комиссия) dostrzeżono smartwatch marki POCO, który nosi oznaczenie M2131W1. Niestety, EEG nie udostępniła żadnych informacji na temat urządzenia – zdradziła jedynie, że pierwszy smart-zegarek marki może wkrótce zadebiutować na rynku.

smartwatch POCO certyfikacja EEC
źródło: Piyush Bhasarkar

Euroazjatycka Komisja Gospodarcza ujawniła natomiast, że producentem urządzenia jest założona w 2016 roku 70mai Co. Ltd. z siedzibą w Szanghaju. Firma może być znana niektórym klientom, ponieważ integruje ona swoje produkty z ekosystemem IoT Xiaomi. Warto też wspomnieć, że w jej ofercie można znaleźć m.in. Maimo Watch i Saphir Watch.

Marka oficjalnie nie zapowiedziała rychłej premiery swojego pierwszego smart-zegarka, ale niewykluczone, że jego prezentacja odbędzie się już za kilka dni – producent zaanonsował bowiem swoją obecność na zbliżających się wielkimi krokami targach MWC 2022 w Barcelonie. Konferencja marki-córki Xiaomi zaplanowana jest na 28 lutego 2022 roku (rozpocznie się o godzinie 13:00 czasu polskiego).

W przeszłości przedstawiciel marki zasugerował, że jej oferta nie będzie ograniczać się do smartfonów, zatem można się spodziewać, że w bliższej i dalszej przyszłości na rynek trafi wiele nowych urządzeń – nie tylko smart-zegarki, ale też słuchawki i inne sprzęty z kategorii internetu rzeczy (IoT). To powszechna strategia wśród wszystkich marek, dlatego takie posunięcie nie jest zaskoczeniem – premiera nowych urządzeń „okołosmartfonowych” jest tylko kwestią czasu.