Ford Autonomiczny prototyp fot. Ford

Pierwszy autonomiczny samochód Forda będzie SUV-em, a nie sedanem

O autonomicznych samochodach piszemy dość często. Niedawno mówiliśmy o startupie Nuro, a chwilę wcześniej o prototypie Volvo, mającym odmienić długie podróże. Teraz przyszedł czas na kilka informacji na temat pojazdów Forda, który w autonomicznym wyścigu nie chce zostać w tyle.

Jakiś czas temu Ford poinformował nas, że planuje wypuścić pierwszy autonomiczny pojazd już 2021 roku. Ma on jednak być wykorzystany do zastosowań profesjonalnych. Producent szacuje, że po 4 latach trafi on do klientów indywidualnych.

Podczas wywiadu dla The Verge, dyrektor generalny Forda, Sherif Marakby, podzielił się swoją wizją autonomicznych aut. Dał nam też kilka nowych informacji na temat nadchodzącego modelu, który ma się pojawić na drogach już za 3 lata. Wiemy również, że skandynawski konkurent Forda, czyli Volvo, deklaruje, że ich pojazd bez kierowcy pojawi się na drogach rok wcześniej.

Nowy model Forda ma być podstawą całkowicie zautomatyzowanego transportu wahadłowego, który ma wystartować w roku premiery. Wygląda więc na to, że Ford pracuje jednocześnie nad wykorzystaniem swojego pojazdu w celach profesjonalnych. Sherif Marakby wspomina, że ich samochód przeszedł już etap projektowania i będzie bardziej przypominał SUV-a niż sedana. Aktualnie producent do testów systemów autonomicznej jazdy wykorzystuje model Mondeo. Próby technologii samojezdnej przeprowadzane są w kilku miastach USA, takich jak Miami i Pittsburgh.

Decyzja o wykorzystaniu SUVa, jako pierwszego autonomicznego modelu, nikogo nie powinna dziwić. To właśnie ten typ nadwozia jest aktualnie najbardziej pożądany przez kupujących.

Elektryczny Ford Mustang, fot. Ford

Jakiś czas temu dotarła do nas również informacja o pierwszym elektrycznym pojeździe firmy, który ma być SUV-em mocno inspirowanym klasykiem marki, Mustangiem. Myślicie, że to ten model zostanie wykorzystany do prezentacji autonomicznego systemu Forda? Raczej nie. Marakby wspomina, że kluczowym elementem dla pierwszych aut tego typu, będzie wytrzymałość. Wykorzysta się je do zastosowań przemysłowych, a więc będą one jeździły całymi dniami, aby przynosić zyski. Ford sądzi, że w tym momencie w takich zastosowaniach lepiej sprawdzą się auta hybrydowe.

Źródło: theverge.com