Huawei, przez nałożone przez Stany Zjednoczone sankcje, w bardzo szybkim tempie pracuje na swoją niezależność. Kilka miesięcy temu pisaliśmy o nowych, autorskich aplikacjach, które mają być prawdziwą konkurencją dla rozwiązań Google – Huawei Docs, Petal Search i Petal Maps. Te ostatnie właśnie doczekały się dużych usprawnień.
Petal Maps nie są idealne
O tym, że nowe mapy Huawei nie będą mogły momentalnie rywalizować z popularnym odpowiednikiem od Google, było wiadomo od dnia ich oficjalnej zapowiedzi. Amerykanie mają za sobą lata doświadczeń, które sprawiają, że w tej chwili Google Maps to jedne z najlepszych, o ile nie najlepsze mapy.
Chińczycy zapowiadali jednak, że ich rozwiązanie nie będzie odstawać od tego, co oferuje konkurencja. Petal Maps wykorzystuje mapy OpenStreetMap, a nawigacja bazuje na rozwiązaniach TomTom. Rzeczywistość szybko jednak zweryfikowała zapewnienia Huawei. W październiku zeszłego roku Kasia testowała Petal Maps i słowem podsumowania napisała:
Same Mapy Petal mają przed sobą jeszcze długą drogę do bycia idealnymi. Ba, można nawet powiedzieć, że lata świetlne… Póki co jednak korzystania z Map Petal polecić nie mogę.
Petal Maps mają coraz mniej braków
O ile niektóre wady opisane w przytoczonym tekście, wynikające z tzw. wieku dziecięcego, najpewniej udało się już wyeliminować, o tyle Petal Maps nadal było wybrakowane względem konkurencji.
Od tego tygodnia Chińczycy jednak nadrabiają zaległości i wprowadzają nawigację uwzględniającą transport publiczny, a także planowanie tras rowerowych. Tym samym od teraz aplikacja obsługuje nawigację samochodową, pieszą, rowerową i przy pomocy transportu publicznego
Nowa, ulepszona wersja map pozwoli w tej chwili lepiej rozplanować podróż. Informacje zawierające rozkłady odjazdów transportu publicznego, trasy między przystankami i szacowanie przejazdu komunikacją miejską oraz podmiejską dostępne jest m.in. w Australii, Belgii, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Kanadzie, Luksemburgu, Niemczech, Norwegii, Nowej Zelandii i Szwajcarii.
Z drugiej nowości skorzystamy również w Polsce. Oprócz tego, trasy rowerowe będą dostępne początkowo w Danii, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Meksyku, Niemczech, Norwegii, Nowej Zelandii, Szwecji i Wielkiej Brytanii.
Lista wymienionych krajów ma się sukcesywnie, z biegiem czasu, powiększać. Huawei planuje nowe opcje uruchomić w jak największej liczbie krajów, które wspiera ich aplikacja – a tych jest ponad 140. Nie wiadomo jednak, kiedy kolejne kraje będą mogły cieszyć się z opisanych nowości.
Póki co, inna lista – braków – zostaje zredukowana o dwie pozycje: transport publiczny i trasy rowerowe. To jednak ciągle zbyt mało, aby na poważnie traktować Mapy Petal jako bezpośrednią konkurencję dla Google Maps. Użytkownicy urządzeń z HMS z niecierpliwością czekają na kolejne ulepszenia.