Druga po Gmailu pod względem popularności zagraniczna usługa pocztowa zyskała nie tak dawno w ramach testów nowy, znacznie odświeżony wygląd. Od dziś natomiast Microsoft rozpoczyna wdrażanie płacącym abonament użytkownikom Office usługi pozbawionej reklam.
Brak reklam w witrynie Outlook.com powinien pozytywnie wpłynąć na działanie strony internetowej usługi (do tej pory była niestety dość ociężała). Co więcej, pojawią się wkrótce zapożyczone z firmowych kont funkcje poprawiające bezpieczeństwo – skanowanie załączników w poszukiwaniu szkodliwych plików oraz weryfikacja linków. Zgodnie z informacjami ze strony Microsoftu, po kliknięciu w link w czasie rzeczywistym przeprowadzona ma być weryfikacja strony i – w przypadku wykrycia, że może być ona źródłem wirusów lub malware – użytkownikowi wyświetli się stosowne ostrzeżenie.
Wprowadzanie nowych funkcji przebiegać ma automatycznie i ma zakończyć się w ciągu miesiąca – użytkownik nie musi nic robić, by je zyskać. Co ciekawe, w przypadku pięciostanowiskowej licencji Office 365 Home, bogatsze konto pocztowe otrzyma nie tylko główny licencjobiorca, lecz również użytkownicy, którym dodatkowe licencje zostały przekazane w ramach rodziny.
Korzystam z konta Outlook.com jako drugiego i bardzo mnie cieszy, że Microsoft w końcu wziął się za poprawę działania swojej poczty. Szczególnie, że konto Microsoft jest centralnym zwornikiem większości usług sieciowych Office i Windows 10. Tymczasem jednak ja również muszę cierpliwie poczekać na włączenie nowych funkcji :)
Źródło: Microsoft