Marnować może się nie tylko jedzenie. Prawdopodobnie duża część klientów zwykle nie wykorzystuje dostępnego transferu w całości, przez co pozostały zwyczajnie przepada, bowiem nie przechodzi na kolejny okres rozliczeniowy. Orange wspólnie z Fundacją Dorastaj z Nami postanowili coś z tym zrobić.
Niedawno Orange w ofercie Orange Flex umożliwiło przekazywanie internetu pomiędzy użytkownikami. Usługa niewątpliwie może się przydać w kryzysowych sytuacjach lub gdy użytkownik zwyczajnie nie chce, aby pozostały transfer się zmarnował, a wie, że druga osoba go wykorzysta. To bowiem dość powszechne – duża część osób nie jest w stanie zużyć całego dostępnego internetu, jaki dostaje co miesiąc w ramach swojej oferty.
Klienci Orange mogą oddać swoje (niewykorzystane) gigabajty
Orange, jako operator, doskonale musi sobie zdawać z tego sprawę, ponieważ w przeciwnym wypadku nie ruszyłby z taką akcją. Razem z Fundacją Dorastaj z Nami postanowiono zbierać niewykorzystane gigabajty, aby później z internetu mogły korzystać osoby, które nie mają dostępu do tego – wydawać by się mogło niektórym – powszechnego dobra. Przyłączyć może się każdy klient Orange, korzystający z ofert mobilnych: Smart Plan LTE, Smart Plan LTE Główny, Plan Komórkowy, Plan Mobilny, Orange Love oferta głosowa i Internet Mobilny.
Aby zacząć pomagać, należy wysłać bezpłatny SMS o treści „ODDAJEGB” pod numer 80820 lub zalogować się do aplikacji Mój Orange i aktywować promocję „Pomagajmy Gigabajtami”. Po zakończeniu każdego okresu rozliczeniowego Orange podliczy niewykorzystane gigabajty, a za każde zebrane w ten sposób 2000 GB udostępni za darmo i to na aż 24 miesiące internet jednej potrzebującej rodzinie. W zależności od potrzeb i możliwości technologicznych, będzie to internet stacjonarny, mobilny albo światłowodowy. Orange obiecuje też, że Fundacja Orange przeprowadzi dla dzieci z obdarowanych rodzin webinarium, na którym pokaże, jak korzystać z internetu bezpiecznie i odpowiedzialnie.
Warto pomagać
Akcja nie tylko więc odpowiada na potrzeby współczesnych rodzin (dostęp do internetu w XXI wieku jest absolutnie konieczny), ale jednocześnie nie wymaga żadnych dodatkowych nakładów finansowych ze strony osób, które chciałyby się do niej przyłączyć. Klienci i tak płacą co miesiąc za określonej wielkości pakiet internetowy – jeśli zdarzy się, że go nie wykorzystają w całości, to pozostała część przełoży się na realną pomoc dla potrzebujących.
Źródło: Biuro Prasowe Orange Polska