Po raz pierwszy w historii, Oppo wspięło się na sam szczyt i jest aktualnym liderem na chińskim rynku. Huawei, który przez długi czas zajmował tę pozycję, spadł na drugie miejsce.
Według danych za czerwiec 2016 roku, Oppo przypadło aż 22,9% udziałów w całym rynku. Dla porównania, w zeszłym roku było to 6,1%, a dwa lata wcześniej mniej niż 2%. Jak widać, w zaledwie dwa lata Oppo z zera przeistoczyło się w prawdziwego bohatera.
Ucierpiał na tym Huawei, który w czerwcu 2016 roku miał 17,4% udziałów w rynku. W jego przypadku nie ma jednak powodów do radości, ponieważ rok wcześniej było to 20,8%, czyli o 3,4 p.p. więcej. Dlatego też musiał pogodzić się z utratą pozycji lidera.
Zmiany zaszły również na 3. miejscu. Aktualnie zajmuje je Vivo z udziałami na poziomie 12,0%.
Warto również zauważyć, jaki spadek zanotowały Xiaomi oraz Apple. W czerwcu 2015 roku zajmowały one – odpowiednio – drugą i trzecią pozycję na ścisłym podium, zaraz za Huawei. Jedak w tym roku wypadły poza nie i muszą zadowolić się – odpowiednio – piątym i czwartym miejscem.
Co ciekawe, niezbyt pomógł im fakt, że w TOP 10 najlepiej sprzedających się smartfonów w czerwcu 2016 roku znalazły się po trzy pozycje z ich portfolio. Ale to Huawei może i powinien najbardziej się martwić – w poniższej tabeli nie ma ani jednego jego smartfona.
Powyższe po raz kolejny pokazuje nam, że Oppo i Vivo rosną na prawdziwych gigantów i kochane oraz wychwalane pod niebiosa kiedyś Xiaomi może wkrótce podzielić los Samsunga. Zastanawiająca jest również przyszłość Huawei – z jednej strony widać, że traci, a z drugiej notuje coraz większe przychody i zwiększa udziały na poszczególnych rynkach. Ciekawe, czy za 5 lat będzie Numerem 1, czy może dopadną go podobne problemy, jak Samsunga i Xiaomi.
Źródło: Counterpoint przez GSMArena