Rok temu chiński producent smartfonów usiłował zaskarbić sobie sympatię fanów motoryzacji sprzedając limitowaną edycję Find X przyozdobioną insygniami marki Lamborghini. W tym roku Chińczycy powalczą o sympatyków piłki nożnej, a konkretnie FC Barcelony. Światło dzienne ujrzał OPPO Reno 10X Zoom FC Barcelona Edition.
Powstały we współpracy z katalońskim klubem telefon cechuje się, przede wszystkim, wyjątkowym kolorem. Powstałe na prasie termotransferowej unikalne połączenie klubowych barw (bordowej i granatowej) dało niespotykany dotąd w telefonach efekt płynnego przejścia między odcieniami. Plecki w barwach blaugrana zdobi pozłacany herb FC Barcelony oraz informacje o producencie, również w kolorze złotym.
Oppo Reno z kamerką jak drzwi w Lamborghini – od jutra w Polsce
Podobnie jak w przypadku poprzednika powstałego we współpracy z Lamborghini, i tym razem w pudełku z telefonem nabywca znajdzie dopasowane stylistycznie etui. Samo oprogramowanie urządzenia ma specjalny motyw, w którym ikony, tapety oraz dzwonki inspirowane są katalońskim klubem.
Specyfikacja techniczna w niczym nie odbiega od standardowej edycji Reno 10x Zoom. Urządzenie zostało wyposażone w 6,6-calowy ekran AMOLED o rozdzielczości Full HD+, zajmujący 93,1% powierzchni urządzenia. Za wydajną pracę odpowiada Snapdragon 855 wspierany 8 GB pamięci RAM. Całość pracuje pod kontrolą Androida Pie z nakładką ColorOS 6. Magazyn energii stanowi ogniwo o pojemności 4065 mAh z technologią szybkiego ładowania VOOC 3.0.
Najciekawszym elementem urządzenia są jednak (poza kolorystyką blaugrana) aparaty fotograficzne. Główny został wyposażony w matrycę Sony IMX586 o rozdzielczości 48 megapikseli. Towarzyszą mu: wykonany w technologii peryskopowej teleoobiektyw umożliwiający dziesięciokrotne zbliżenie optyczne (bez straty jakości), obiektyw szerokokątny o kącie 120 stopni oraz wysuwany, przedni aparat w kształcie płetwy rekina (o rozdzielczości 16 megapikseli).
Cena OPPO Reno 10X Zoom FC Barcelona Edition została ustalona na poziomie 899 euro (edycja specjalna to wersja z 256 GB wbudowanej pamięci na dane). To zdecydowanie wysoka cena, jednak dla kolekcjonerów pamiątek klubowych czy zagorzałych miłośników piłki nożnej w katalońskim wydaniu, z pewnością nie jest to kryterium decydujące.
Sam fakt nawiązania współpracy między FC Barceloną a OPPO wydaje się przynosić obydwu stronom wymierne korzyści. Chiński gigant zyska niezwykle silny nośnik marketingowy na terenie Europy, Barcelona z kolei dostanie szansę umocnienia swojej rozpoznawalności na niezwykle perspektywicznym rynku Państwa Środka.
Oficjalna sprzedaż rozpocznie się 26 lipca na terenie Hiszpanii*, Francji i Holandii. Prawdopodobnie telefon pojawi się w sprzedaży również w innych europejskich krajach.
*Mimo usilnych prób redakcji nie udało się potwierdzić sprzedaży stacjonarnej w Madrycie ;).