Na naszych oczach Oppo wyrasta na prawdziwego giganta (a wtóruje mu Vivo). Ogromna w tym zasługa flagowego Oppo R9, który już w pierwszym dniu dostępności stał się bestsellerem. Smartfon cieszy się niesłabnącą popularnością – według najnowszych doniesień, mógł on sprzedać się już w 20 milionach egzemplarzy!
Dla porównania, tyle samo smartfonów dostarczyło do rąk klientów Meizu w 2015 roku. Tutaj jednak mówimy o wszystkich pozycjach z portfolio, a Oppo udało się sprzedać tyle sztuk tylko jednego modelu! A przypomnijmy, że nie jest to najtańsza propozycja. Na początku kosztowała 2799 juanów (~1700 złotych). Dopiero niedawno jej cenę obniżono do 2499 juanów (~1500 złotych). A, mimo to, klienci ją pokochali.
Oczywiście nie jest to tak, że Oppo zaprezentowało Oppo R9 i cierpliwie czekało, aż klienci przyjdą po niego do sklepu. Marka wpompowała w marketing niemałe pieniądze. Zatrudniła również celebrytów, którzy promowali jej flagowca. Jak widać, opłacało się. Więcej – efekt przerósł najśmielsze oczekiwania.
Oppo R9 cieszy się tak ogromną popularnością, że Oppo nie wyrabia z produkcją tego modelu. Mimo że z fabryk każdego miesiąca wyjeżdża około 2 miliony egzemplarzy smartfona. W rzeczywistości jest to jednak wina Samsunga, który nie jest w stanie zapewnić wystarczającej liczby sztuk wyświetlaczy AMOLED, stosowanych w tym urządzeniu. Dlatego Chińczycy wpadli na genialny pomysł – wypuszczą na rynek wersję z innym ekranem. Sprytne posunięcie pozwoli im zarobić jak najwięcej na hype na ten model.
Źródło: Rayarena