Już w dniu premiery sprzedażowej było wiadomo, że Oppo R9 to niekwestionowany bestseller, a kolejne informacje dotyczące tego modelu tylko utwierdzały nas w tym przekonaniu. Chińczycy dosłownie pokochali ten smartfon – średnio co sekundę sprzedawany jest kolejny egzemplarz.
Alen Wu, wicedyrektor Oppo, podczas konferencji zorganizowanej w Shenzen pochwalił się, że od marca, kiedy Oppo R9 trafił do sprzedaży – czyli w trzy miesiące – sprzedano już łącznie 7 milionów sztuk tego modelu. Oznacza to, że średnio co 1,1 sekundy kupuje go kolejna osoba. Oczywiście tak na pewno nie jest, ale nie zmienia to faktu, że liczba ta robi ogromne wrażenie i takich wyników może pozazdrościć Oppo niejeden konkurent.
Jak wspomniałem, mogliśmy się tego spodziewać, ponieważ tylko w pierwszym dniu dostępności do rąk klientów trafiło ponad 180 tysięcy egzemplarzy, a w ciągu czterech dni liczba ta wzrosła już do 400 tysięcy. Teraz wiemy też, dlaczego Oppo produkuje każdego miesiąca blisko 2 miliony sztuk tego modelu – nie leżą one w magazynach, tylko na bieżąco są sprzedawane.
Jak powiedział Alen Wu, motorem napędowym ich sukcesu jest to, że zawsze bardzo wnikliwie słuchają użytkowników i dostarczają im starannie zaprojektowane, dopracowane i najwyższej jakości urządzenia, które oni pokochają. Dzięki temu zaszli tak daleko i będą nadal rosnąć w siłę.
Jednym z przykładów nowoczesnych technologii i rozwiązań, opracowanych przez Oppo (oprócz Super VOOC Flash Charge) jest akumulator w Oppo R9. Został on tak zaprojektowany, aby po 900 cyklach ładowania (a nie zaledwie po 500, co jest obecnie standardem) jego pojemność zmniejszyła się maksymalnie o 20%.
Na koniec Alen Wu dodał, że biorąc pod uwagi wyniki sprzedażowe za pierwszy kwartał 2016 roku Oppo udało się zostać czwartym największym producentem smartfonów na świecie.
*Oppo R9 pojawi się w Europie, ale pod zmienioną nazwą – jako Oppo F1 Plus
Źródło: GSMArena