OnePlus znany jest przede wszystkim jako producent flagowych smartfonów (średniopółkowych nie zamierza), ale w swojej ofercie od niedawna ma także telewizory. Niewykluczone, że marka wkrótce wejdzie na kolejny segment rynku, tym razem wearables.
Fani OnePlusa od lat oczekują, że producent używanych przez nich smartfonów rozszerzy ofertę o urządzenia z innych segmentów. Przez długi czas marka skupiała się wyłącznie na inteligentnych telefonach, ale z czasem dodała do swojego portfolio akcesoria (m.in. słuchawki), a także tekstylia. W tym roku poszła nawet o krok dalej, ponieważ we wrześniu zaprezentowała pierwsze telewizory.
Wiele osób z chęcią zapewne też nosiłoby na swoim nadgarstku smartwatch OnePlusa, jednak na jego premierę, przynajmniej w najbliższym czasie, nie ma raczej co liczyć. W czerwcu 2016 roku producent ujawnił, że już w 2015 roku miał gotowy projekt inteligentnego zegarka, lecz ostatecznie zdecydował się go nie zrealizować. Dlaczego? Konkretnego powodu nie zdradził, ale dał do zrozumienia, że były inne rzeczy, na których musiał się wtedy skupić.
Mimo wszystko wygląda jednak na to, że OnePlus nie mówi stanowczego „nie” wearables. Według ostatnich, nieoficjalnych doniesień, producent może mieć w planach inteligentną opaskę. Jest to dopiero pierwsza informacja na jej temat, więc nie znamy więcej szczegółów, lecz jeśli coś faktycznie jest na rzeczy, to wkrótce powinniśmy się dowiedzieć o niej więcej.
For all of you who have a fitness band right now, darlings, or are planning to acquire one shortly, I have two words: never settle.
— Tech Auntyji (@techauntyji) November 2, 2019
Niektórzy mogą być zawiedzeni, że OnePlus nie ma, przynajmniej oficjalnie, w planach smartwatcha. Jest to jednak po części zrozumiałe, ponieważ segment ten zdominowany jest przez Apple i nawet tacy gracze, jak Samsung, nie są w stanie zagrozić pozycji Apple Watcha. Wypuszczenie inteligentnego zegarka w pełni tego słowa znaczeniu może być ryzykownym posunięciem. A OnePlus zdaje się nie chcieć popełnić kolejnego, dużego błędu (za taki nawet sam uznał smartfon OnePlus X).
Co innego opaska – tutaj ryzyko porażki jest dużo niższe, ponieważ urządzenia tego typu sprzedają się świetnie, głównie z powodu niskiej ceny i długiego czasu pracy na pojedynczym ładowaniu. Akcesorium to ma więc duży potencjał sprzedażowy i taki projekt może się udać. Z pewnością z chęcią sięgną po niego właściciele smartfonów OnePlusa, ale jeśli będzie wyjątkowo dobry i atrakcyjny, być może kupią go też użytkownicy inteligentnych telefonów konkurencyjnych marek.
A Wy co sądzicie o takim posunięciu? Kupilibyście opaskę fitness od OnePlusa?
Źródło: @techauntyji