Na początku września bieżącego roku właściciele tabletów i komputerów pracujących w oparciu o system Windows 8 lub Windows RT mogli wybierać spośród 115 000 programów dostępnych w sklepie Windows Store. W porównaniu do przeszło miliona aplikacji gotowych do pobrania z Google Play i Apple AppStore, liczba ta jest niewielka, lecz powoli i systematycznie rośnie. Zgodnie z obietnicą złożoną przez Microsoft podczas czerwcowej zapowiedzi aktualizacji Windows 8.1 „Blue”, co kilka tygodni do Windows Store trafia jedna lub dwie aplikacje cieszące się dużą popularnością wśród użytkowników innych platform. Najnowszymi dodatkami są Twitter, NFL Fantasy Football (tę pozycję docenią fani futbolu amerykańskiego) i Foursquare. Hiszpański oddział Microsoftu podzielił się na Twitterze informacją, że w październiku do tego grona dołączy oficjalny klient portalu społecznościowego Facebook.
Na ten moment trudno powiedzieć coś na temat samej aplikacji. Nie ulega wątpliwości, że jej interfejs będzie wykonany w stylu Modern i składał się z charakterystycznych dla niego kafelków. Ponadto, program powinien oferować pełną paletę funkcji sieciowej wersji strony, w tym chat, możliwość dzielenia się zdjęciami i lokalizacją oraz zarządzania utworzonymi stronami. Nie wiadomo, czy Facebook dla Windows 8 i Windows RT zostanie opublikowany przez programistów należących do zespołu Marka Zuckerberga, czy też przez Microsoft. Na drugą z opcji wskazuje fakt, że Microsoft wydał klienta Facebooka dla Windows Phone.
Aplikacja powinna pojawić się w Windows Store nie później niż osiemnastego października. Na ten dzień została wyznaczona premiera systemu Windows 8.1. Mniej więcej w tym samym czasie zadebiutuje czytnik informacji Flipboard, który dotychczas dostępny był na tylko iOS, Androida i przeglądarki internetowe.
via MS-News