Programów do tworzenia i edycji dokumentów na tablety internetowe jest całe mnóstwo. Ale nie wszystkie z nich zasługują na miano dobrych aplikacji. Wiele wskazuje na to, że sytuację tą chce wykorzystać Microsoft, który w każdy biznes chce wtrącić swoje trzy grosze. Koncern z Redmond pracuje nad projektem Office dla iPada – donosi The Daily.
Ruch Microsoftu nikogo nie powinien dziwić. iPad jest najpopularniejszym tabletem na świecie, a Office bije na głowę pozostałe pakiety biurowe. Koncern z Redmond wyczuł po prostu, że na tym interesie może sporo zarobić i zamierza to wykorzystać, oferując użytkownikom pełnosprawne aplikacje, mające funkcjonalność znaną z ich desktopowych odpowiedników, kompatybilność wersji mobilnej z pecetową oraz możliwość ich synchronizacji.
Microsoft chce sobie ostro zapracować na to, by 2012 rok był dla koncernu bardzo udany biorąc pod uwagę rynek tabletów. Nie dość, że będzie miała miejsce rynkowa premiera Windows 8, a co za tym idzie – pierwszych tabletów pracujących w oparciu o ten system, to jeszcze przygotuje pakiet biurowy Office dla iPada. Kto wie jakie pomysły drzemią obecnie w pracownikach Microsoftu, a ich realizacja wyznaczona jest na przyszły rok?
Office na iPada ma zadebiutować w 2012 roku, nie wiadomo jednak dokładnie w której połowie roku, a co dopiero w konkretnym kwartale czy miesiącu. Spekuluje się jedynie, że wersja iPadowa zostanie wypuszczona na rynek znacznie wcześniej niż nowa edycja Office na komputery Mac, co ma nastąpić pod koniec przyszłego roku.
Przewiduje się, że cena każdej aplikacji z pakietu będzie wynosiła ok. 10 dolarów – tak, by mogła spokojnie rywalizować z pozostałymi projektami tego typu, dostępnymi w App Store, jak chociażby aplikacjami dostępnymi w applowskim pakiecie iWork: Pages, Keynote czy Numbers.