Operator Orange udostępnił swoim klientom usługę eID opracowaną przez ING Bank Śląski i firmę Blue Media. Dla posiadaczy konta w ING oznacza to możliwość rejestracji numeru na kartę i zawierania nowych umów o abonament bez konieczności odwiedzenia salonu czy wizyty kuriera.
Wdrożony przez ING i Blue Media standard potwierdzenia tożsamości osób fizycznych to rozwiązanie przypominające usługę mojeID, nad którą pracują m.in. PKO BP i Pekao SA. Dzięki możliwości zalogowania się do bankowości elektronicznej w procesie realizowanym na stronie kontrahenta możliwe jest przekazanie przez bank uwierzytelnionych danych osobowych. Dane przekazywane są w ograniczonym zakresie wyłącznie do celów potwierdzenia tożsamości.
Dzięki współpracy między bankiem a operatorem możliwa jest zdalna rejestracja numeru prepaid oraz zawarcie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Cały proces nie jest skomplikowany, przypomina nieco uwierzytelnianie danych Profilem Zaufanym czy szybkie płatności internetowe.
Jak zarejestrować numer na kartę z wykorzystaniem eID?
W celu zarejestrowania świeżo nabytego startera należy odwiedzić stronę internetową prowadzoną przez firmę Blue Media, na której można wypełnić formularz rejestracyjny. Następnie system przekieruje użytkownika do logowania do bankowości internetowej ING Banku Śląskiego, gdzie dokonana zostanie autoryzacja transakcji przy pomocy jednorazowego kodu. Poprawna weryfikacja tożsamości spowoduje przekazanie operatorowi Orange imienia, nazwiska oraz numeru PESEL użytkownika. Orange informuje, że zarejestrowana w ten sposób karta zacznie działać po krótkiej chwili.
Jak podpisać nową umowę z wykorzystaniem eID?
Zawarcia nowej umowy przy pomocy elektronicznego potwierdzenia tożsamości można dokonać poprzez stronę internetową Orange, wybierając kolejne opcje Abonament komórkowy -> Chcę nowy numer -> bez sprzętu. Po wypełnieniu formularza zamówienia użytkownik zostanie przekierowany bezpośrednio do bankowości internetowej ING, gdzie nastąpi autoryzacja z wykorzystaniem kodu jednorazowego oraz przekazanie danych telekomowi. Następnie system umożliwi powrót na stronę zamówienia celem jego finalizacji i zawarcia umowy.
Obecnie z elektronicznego potwierdzenia tożsamości w Orange korzystać mogą wyłącznie klienci ING Banku Śląskiego korzystający z bankowości elektronicznej. Operator deklaruje jednak wolę podjęcia współpracy również z innymi bankami, celem zapewnienia dostępu do zdalnego zawierania umów jak największemu gronu potencjalnych klientów.
Źródło: informacja prasowa, Orange Polska