Technologia DLSS od Nvidii zwiększa wydajność kart graficznych w testach 3DMark Port Royal

Najnowsze karty graficzne Nvidia GeForce RTX, które zaczęto wprowadzać na rynek od września 2018 roku, oparte zostały o architekturę Turing. Ich głównymi zaletami są technika śledzenia promieni Ray Tracing w czasie rzeczywistym oraz wykorzystanie sztucznej inteligencji w tworzeniu grafiki. Wraz z nowymi kartami pojawiła się również nowa forma wygładzania krawędzi Deep Learning Super-Sampling (DLSS). Technologia ta, dzięki rozwiązaniom z zakresu uczenia maszynowego, przyśpiesza renderowanie obrazów. Jak mocno?

4 lutego firma Futuremark w ramach programu 3DMark udostępniła benchmark Port Royal. To specjalne narzędzie, które testuje wydajność kart graficznych z funkcją ray tracingu pod kątem odbić i cieni generowanych w czasie rzeczywistym. Wyniki zestawienia najnowszych poszczególnych urządzeń RTX z włączonym DLSS wykazały wzrost wydajności od 40 do 50%.

Wyniki testów w powyższych tabelkach uzyskane są na platformie: Intel Core i7 8086K @ 5.2GHz, 32GB RAM, Windows 10 RS5, NVIDIA Game Ready Driver 418.81, rozdzielczość 2560×1440.

Daje to nadzieję na płynniejszą rozgrywkę w ulubionych grach. Dodatkowo, DLSS zapobiega także efektowi rozmycia sceny, z którym borykają się konkurencyjne technologie. Łatwo zauważyć to rozmycie na filmie, który pokazuje różnicę między funkcją Ray Tracing włączoną z dotychczas używaną technologią TAA oraz DLSS.

Na stronie Nvidii od jakiegoś czasu znajduje się lista 25 gier, które obsłużą technologię DLSS. Wśród wymienionych tytułów znalazły się m.in. Final Fantasy XV, Playerunknown’s Battlegrounds czy Hitman 2. Lista gier będzie się stale powiększać.

Użytkownicy najnowszych kart z serii RTX mogą sami przetestować najnowsze rozwiązania oraz moc swoich urządzeń w benchmarku firmy Futuremark. Do sieci trafiły sterowniki Game Ready dla 3DMark Port Royal, które można pobrać na stronie internetowej Nvidii.

 

źródło: informacja prasowa

Exit mobile version