Nowości w Twitterze i Snapchacie

Użytkowników popularnych aplikacji spotkała, bądź spotka, pewna niespodzianka. O ile Twitter już od jakiegoś czasu testował model designu związany ze standardem Material Design, to o zmianach w Snapchacie raczej się nie wspominało.

Nowe szaty Twittera

Nareszcie – ktoś mógłby rzec. Twitter dołącza do wielu innych aplikacji na Androida, który wykorzystuje elementy charakterystyczne dla Material Design. Zmiany obejmują między innymi usunięcie dolnej belki, która dotąd zawierała trzy przyciski. Teraz w prawym dolnym rogu pojawił się jeden niebieski, okrągły przycisk, który oferuje taką samą funkcjonalność, jak te z poprzedniej wersji aplikacji.

Górna belka obecnie jest nieco grubsza i wydaje się być kiepsko zagospodarowana – zawiera tylko trzy skróty (strona główna, powiadomienia i wiadomości) i lupkę. Warto jednak pamiętać, że w Polsce jest to spowodowane brakiem sekcji Moments, którą widać na gif-ie pod ikoną błyskawicy. Kolumny można przesuwać gestami, co jest bardzo wygodne. Z lewej krawędzi da się wysunąć menu, które oferuje skróty do profilu, rekomendacji, list zmiany kont i ustawień.

Snapchat i jego nowe Discover

Snapchat pokombinował nieco z wyglądem strumienia Odkryć. O ile wcześniej miał on formę prostych kółek z logiem reprezentującym dany kanał, tak teraz pokuszono się o umożliwienie firmom przekazanie pierwszych treści już na poziomie większych grafik.

Strona Stories również się zmieniła. U góry mamy zmagazynowane grafiki przedstawiające kanały z panelu Discover, a poniżej miejsce na kanały nadające na żywo oraz ostatnie aktualizacje kont naszych znajomych. Pojawiła się też opcja subskrypcji ulubionych kanałów, tak by interesujące nas nowości zawsze były dostępne na wierzchu, bez konieczności przekopywania się przez całą sekcję Odkryj.

Zmiany w wyglądzie mają swoje racje dotyczące wygody, jednak najbardziej zyskają na nich marki. Firmy mają teraz możliwość przykuć uwagę odbiorców chwytliwymi obrazkami i przywiązać użytkowników do siebie na dłużej.

 

Aktualizacja Snapchata dostępna jest już do pobrania ze sklepu Google Play. Nowy Twitter udostępniany jest po aktualizacji stopniowo, choć większość użytkowników aplikacji w Polsce zyskało już nowy wygląd.

 

źródło: blog.twitter.com, techcrunch.com

Exit mobile version