Z racji tego, że wchodzimy powoli w okres świąteczny, coraz więcej osób będzie pojawiać się w sklepach, szukając prezentu dla swoich bliskich. Przy okazji dłuższe jesienno-zimowe wieczory sprzyjają spacerom oraz spotkaniom z bliskimi, np. w restauracjach. Z tego powodu o wiele ciężej będzie znaleźć wolne miejsce w lokalu, a jego szukanie zajmie więcej czasu, niż zwykle. Jednak ten stan nie utrzyma się długo, a wszystko za sprawą nowych funkcji Map Google.
Pomoże nam w tym m.in. funkcja, którą amerykańska firma nazywa Crowd Control. Od teraz, kiedy będziemy szukać informacji o jakimś sklepie czy lokalu, Google poda nam informacje o zagęszczeniu ruchu, godzinach szczytu oraz dniach, w których najczęściej ludzie odwiedzają dany budynek. Ma to być ułatwienie dla osób, które będą chciały na przykład spędzić miło wolny wieczór, bez tracenia czasu na szukanie dogodnego miejsca.
Oprócz tego, w Google Maps znajdziemy jeszcze informacje o średnim czasie, jaki ludzie spędzają w interesującym nas obiekcie. Trzeba też dodać, że te dane będą cały czas aktualizowane. Działanie nowej funkcji zaprezentowane jest na poniższej animacji:
Drugą nowością będzie monitorowanie godzin otwarcia lokali. Funkcja ta była dostępna już wcześniej, ale miała swoje ograniczenia. Bywa, że sklepy mające siedziby w jednym budynku, mogą mieć różne godziny otwarcia i zamknięcia. Od teraz będziemy mogli sprawdzić także i to. Tak jak w przypadku poprzednich funkcji, godziny otwarcia również są cały czas aktualizowane przez Google.
Wszystkie nowości powinny ukazać razem z najnowszym zestawem poprawek dla aplikacji.
Źródło: Blog Google, dzięki 9to5Google