Prawdopodobnie już mało kto pamięta, że Nokia produkowała kiedyś telewizory. Dziś możemy mówić o powrocie w wielkim stylu, ponieważ marka zaprezentowała pierwszy w swojej historii Smart TV z systemem Android TV na pokładzie i bardzo atrakcyjną specyfikacją techniczną. A to dopiero początek.
Nowy telewizor Smart TV Nokia – specyfikacja
Pierwszy w historii marki Smart TV ma 55-calowy ekran z podświetleniem LED o rozdzielczości 4K 3840×2160 pikseli i częstotliwości odświeżania 60 Hz. Ekran charakteryzuje się też jasnością 400 nitów, kontrastem 1200:1 i 178° kątami widzenia. Jakość wyświetlanego obrazu optymalizują dodatkowo technologie MEMC i Intelligent Dimming, która działa w czasie rzeczywistym, aby zapewnić lepszy kontrast i głębszą czerń. Wrażenia wizualne wzmacniają również bardzo cienkie ramki dookoła matrycy.
Jedynie ta na dole jest grubsza, ponieważ skrywa w sobie dwa głośniki JBL o łącznej mocy 24 W, generujące głęboki bass i krystalicznie czyste wokale (a przynajmniej takich określeń używa producent). Jakość dźwięku dodatkowo poprawiają technologie Dolby Audio i DTS TruSurround (ta druga ma sprawiać, że wypełni on całe pomieszczenie i otoczy użytkownika z każdej strony, aby zwiększyć doznania podczas oglądania).
Jako że jest to Smart TV, na jego pokładzie nie mogło zabraknąć wydajnego procesora (4x ARM Cortex-A53 1,0 GHz) i układu graficznego (ARM Mali-450 MP4) oraz wystarczająco dużo pamięci RAM (2,25 GB) i flash (16 GB). Telewizor pracuje pod kontrolą systemu Android 9.0 Pie i zapewnia dostęp do YouTube’a, Netflixa i innych aplikacji ze Sklepu Google Play. Umożliwia także przesyłanie obrazu ze smartfona.
Nowy telewizor marki Nokia można połączyć z internetem zarówno przez WiFi, jak i kabel Ethernet (RJ-45). Do tego sprzęt oferuje trzy złącza HDMI i dwa pełnowymiarowe USB. Urządzenie ma wymiary 1234,6×99,5×225 mm (bez podstawy).
Nowy telewizor Smart TV Nokia – cena
Sprzęt najprawdopodobniej będzie dostępny wyłącznie w Indiach, ponieważ w rzeczywistości marka Nokia jedynie użycza swojego logo, podczas gdy za jego produkcję, dystrybucję i wsparcie odpowiada platforma Flipkart. Cenę tego modelu ustalono na 41999 rupii (równowartość ~2300 złotych). Firma zapowiedziała przy okazji, że w najbliższej przyszłości wprowadzi na rynek kolejne telewizory w różnych rozmiarach.