Google nieustannie wprowadza zmiany i nowości, które mają na celu sprawić, że wyszukiwanie informacji będzie szybsze i wygodniejsze. Dziś Amerykanie wdrożyli kolejne, dzięki którym użytkownicy zaoszczędzą jeszcze więcej czasu.
Nowe sposoby wyszukiwania informacji z wykorzystaniem Obiektywu Google
Od teraz użytkownicy mogą nagrać wideo za pomocą Obiektywu Google i zadać pytanie na temat zarejestrowanego na filmie obiektu. Dzięki tej nowej funkcji można na przykład nagrać ławicę ryb w oceanarium i zapytać, dlaczego ryby pływają razem w ten sposób. Jest ona już dostępna na całym świecie w aplikacjach na Androida i iOS dla użytkowników Search Labs, biorących udział w eksperymencie „AI Overviews and more”. Aktualnie obsługiwane są zapytania wyłącznie w języku angielskim.
Równocześnie Amerykanie wdrożyli do Obiektywu Google funkcję zadawania pytania głosowo podczas robienia zdjęcia – wystarczy skierować smartfon na obiekt zainteresowania, wcisnąć spust migawki i zadać pytanie dotyczące danej rzeczy. Funkcja ta jest już dostępna globalnie w aplikacji Google na Androida i iOS, i na tę chwilę obsługuje wyłącznie zapytania w języku angielskim.
Oprócz tego Obiektyw Google ma również dostarczyć jeszcze więcej informacji na temat upatrzonego produktu, który chce się kupić w internecie. Począwszy od tego tygodnia użytkownicy zobaczą znacznie bardziej rozbudowane wyniki wyszukiwania, zawierające również najważniejsze informacje na temat danego produktu, w tym jego recenzje oraz informacje o cenach u różnych sprzedawców i dotyczące tego, gdzie dana rzecz jest dostępna.
Google udostępnia Circle to Search większemu gronu użytkowników
Amerykanie ogłosili też, że dziś funkcja Circle to search została udostępniona kolejnym użytkownikom, dzięki czemu jest dostępna już na ponad 150 milionach urządzeń z Androidem. Ponadto dodano do niej nową funkcję, pozwalającą wyszukać piosenkę, odtwarzaną w aplikacji, bez konieczności korzystania z innych programów, na przykład Shazam.
Ponadto Google poinformowało o aktualizacji sposobu prezentowania wyników wyszukiwania z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Mechanizm ten ma być przydatny w sytuacjach, gdy trudno znaleźć jedną odpowiedź na zapytanie, wpisane w wyszukiwarce – na przykład propozycję przystawki wegetariańskiej. Początkowo funkcja ta będzie dostępna na urządzeniach mobilnych w Stanach Zjednoczonych w przypadku przepisów i inspiracji na posiłki.