Serwis eBay zadebiutował w Polsce w 2005 roku, ale nie odniósł oszałamiającego sukcesu, pomimo bogatej oferty. Po blisko siedemnastu latach platforma ogłasza „nowy start” na polskim rynku. Ma to jej pomóc osiągnąć bardzo ambitny plan. Konkurencja musi mieć się na baczności.
eBay.pl otwiera się w Polsce na nowo
Od dziś klienci w Polsce mogą korzystać z nowej odsłony serwisu eBay.pl, dzięki czemu będą mieli łatwiejszy dostęp do ~1,4 mld ofert na tej platformie (w ponad 520 kategoriach zakupowych) z całego świata. Wprowadzono bowiem funkcję automatycznego tłumaczenia ofert na język polski z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. To jednak początek wielkich, gruntowych zmian w funkcjonowaniu tej witryny.
Według przeprowadzonych przez eBay badań, bariera językowa stanowiła w przeszłości istotny czynnik, który uniemożliwiał lub zniechęcał do robienia zakupów na tej platformie, pomimo że jej oferta jest bardzo bogata. Dzięki funkcji ich inteligentnego tłumaczenia użytkownicy będą mogli korzystać z niej tak samo wygodnie jak z innych serwisów e-commerce, ponieważ tłumaczenie uwzględnia unikalność i złożoność języka polskiego.
W Polsce jest ponad 22 mln kupujących, dostępność internetu to około 92%, a okres pandemii zwiększył odsetek osób kupujących online. Nasza platforma jest już w Polsce od kilku lat, ale teraz będzie to dla nas nowe otwarcie i zaledwie pierwszy krok rozwojowy na tym rynku. Tłumaczenie ofert na język polski stanowiło dla nas duże wyzwanie.Paolo Levoni, Senior Director EU Cross Border Trade
To diametralna zmiana w funkcjonowaniu i dostępności eBay.pl dla klientów z Polski, bowiem będą mieli oni dostęp do oferty dużych sprzedawców m.in. z Hiszpanii, Niemiec, Francji czy Wielkiej Brytanii w swoim ojczystym języku. Platforma idzie zatem śladem Amazona, który wcześniej zaimplementował polską wersję językową w witrynie Amazon.de, zanim uruchomił oficjalnie Amazon.pl w marcu 2021 roku.
Dodanie funkcji automatycznego, inteligentnego i naturalnego tłumaczenia ma na celu spopularyzowanie zakupów wśród klientów z Polski – eBay.pl chce bowiem stać się w najbliższych latach jedną z trzech największych platform e-commerce w Polsce. To niezwykle ambitny plan i jego realizacja będzie wymagała ogromu pracy oraz wysiłku. Firma jest jednak na to gotowa:
Podobnie jak na innych rynkach, będziemy przyglądać się preferencjom lokalnych odbiorców i dostosowywać nasze operacje do ich wymagań. W głównej mierze stawiamy na rozwój funkcjonalności aplikacji mobilnej, gdyż nasze analizy pokazały, że Polacy w większości kupują właśnie przy pomocy tego narzędzia. Jeżeli pojawi się taka potrzeba, nawiążemy współpracę z operatorami logistycznymi, rozszerzymy opcje płatności o kolejne systemy lub wzbogacimy programy lojalnościowe. Jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi sprzedawcami i im będziemy rekomendować odpowiednie rozwiązania, by mogli rozwijać swój biznes dzięki platformie eBay.pl. Naszym celem jest stanie się jedną z ulubionych platform zakupowych Polaków w najbliższych latach.Paolo Levoni, Senior Director EU Cross Border Trade
Klientów z Polski ma przyciągnąć jednak nie tylko tłumaczenie ofert na język polski, ale też wiarygodność i bezpieczeństwo. eBay oferuje bowiem program gwarancji autentyczności, który daje pewność, że sprzedawany towar jest oryginalny, a także programy ochrony zarówno sprzedawców, jak i kupujących – zapewnia to m.in. pełne wsparcie dla sprzedawcy w przypadku wycofania oferty kupna czy odzyskanie całkowitej wartości zamówienia, jeżeli zamówiony towar będzie znacząco niezgodny z opisem lub nie zostanie dostarczony.
W związku z nowym otwarciem w Polsce, eBay.pl przygotował kampanię promocyjną pt. Bierz najlepsze ze świata. Możecie więc spodziewać się licznych materiałów marketingowych, w tym na YouTube i TikToku.