Zmiana logo firmy lub produktu w większości przypadków nie jest niczym szczególnym. Oczywiście gdyby gigant pokroju Apple zdecydował się na całkowite odejście od symbolu nadgryzionego jabłka, mielibyśmy do czynienia z prawdziwym trzęsieniem ziemi, ale w wypadku systemu Google nie spodziewamy się większych perturbacji. Większość ludzi nawet nie zwróci na to uwagi.
Aktualizacja logo Androida
Ostatnie większe zmiany w logo Androida można było dostrzec w 2019 roku. Google przestało posługiwać się symbolem robota, na którym byłaby widoczna jego cała sylwetka. Zamiast tego, firma zaczęła identyfikować system za pomocą sygnetu samej „główki”.
Poza tym, zmieniał się styl fontu, używanego przez Google w logotypie Androida. Choć modyfikacje były raczej drobne, poszczególne litery stawały się pełniejsze i nie tak poprzycinane jak w początkowych wersjach napisu. Od samego początku jednak nazwa systemu pisana była z małej litery. Teraz się to zmieniło – logotyp zaczyna się już z wielkiej litery.
I na koniec zostawiamy to, co rzuca się od razu w oczy: głowa robota jest teraz przedstawiana w wersji 3D. Nic nie zostało z ultra płaskiego wzornictwa pierwowzoru. Nowy wizerunek Androida wydaje się być dzięki temu bardziej nowoczesny i zachęca do interakcji.
Nowe logo pojawia się w kolejnych miejscach
Google przekazał redakcji 9to5google, że elementy nowej tożsamości marki prezentowane były w różnych miejscach od początku tego roku. Nową „buźkę” Androida widzieliśmy już na stoisku firmy podczas targów CES, a także pojawiała się w reklamach i na banerach. W następnych miesiącach tego typu materiałów będzie jeszcze więcej.
I rzeczywiście – grafiki z nową wersją zielonego Androida można już znaleźć w niektórych artykułach publikowanych na blogu Google, na przykład tych dotyczących implementacji SI w systemie, spodziewanych nowości oraz bezpieczeństwie danych użytkowników.
Jak dla nas, nowe logo jest rzeczywiście bardziej sympatyczne i wygląda całkiem fajnie. Jesteśmy za!