Reklamy, choć nierzadko są głównym źródłem przychodów dla wielu portali, bywają naprawdę irytujące. Z tym problemem walczyć chce Google, dodając Adblocka do swojej mobilnej przeglądarki Google Chrome. Nie będzie on jednak blokować wszystkich, a jedynie wybrane.
Wiele przeglądarek internetowych, które znajdziemy w Sklepie Play, jest wyposażonych w blocker reklam. Niestety, nie mogłem z nich korzystać, gdyż nie obsługują one synchronizacji z przeglądarką komputerową Google Chrome, a jest to dla mnie absolutnym must have. Teraz jednak problem sam się rozwiązał, bowiem najnowsza wersja Chrome’a, oznaczona numerkiem 65.0.3325.109, ma wbudowanego Adblocka.
Wystarczy zainstalować najnowszą wersję Google Chrome (jeśli nie widzicie aktualizacji w Sklepie Play, to możecie pobrać ją >stąd<). Następnie należy wejść w Ustawienia, a tam w ustawienia witryny. Tutaj znajdujemy kategorię Reklamy, którą należy pozostawić wyłączoną. Warto jednak zaznaczyć, że wbudowany blocker nie spowoduje zniknięcia wszystkich reklam. Wymazane zostaną jedynie te nachalne, irytujące, natomiast pozostałe, drobne, pozostaną na swoich miejscach. Wydaje się to być fair rozwiązaniem.
Nowa odsłona Chrome’a wprowadza również lepsze zabezpieczenia, w tym obsługę protokołu Transport Layer Security (TLS) w wersji 1.3. Ta nowość pojawiła się już w marcu 2017 roku w przeglądarce Mozilla Firefox, jednak została wyłączona z niewiadomych przyczyn. Co ciekawe, w trybie incognito nie jest teraz możliwe robienie zrzutów ekranu (pojawia się wtedy odpowiedni komunikat informujący o tym).
Korzystacie z Adblocka na swoich smartfonach? Jeśli tak, to z jakich? Dajcie znać w komentarzach.
Źródło: Android Police, własne