Prztyczki w nos nie są niczym nowym w świecie technologii. Czy to w internecie, w postaci błyskotliwych kampanii marketingowych, czy w sądzie, co i rusz dochodzi do starć między wielkimi koncernami. Swego czasu trwała wojna między Apple i Google, później Samsung zaatakował Apple, a po nim Microsoft rzucił wyzwanie Google. Walczą wszyscy ze wszystkimi, a klienci z uśmiechem na ustach przyglądają się ich przepychankom. Chcąc pokazać wyższość swoich produktów nad Apple, Microsoft stworzył i opublikował reklamę, w której wyśmiewa tablet Apple i asystentkę głosową Siri, w którą go wyposażono.
Bohaterami filmu jest Apple iPad oraz Dell XPS 10 32GB, a narratorką… Siri. Naśladujący ją głos wytyka wady iPada: brak czytnika kart pamięci, obsługi gestów, prawdziwej wielozadaniowości pozwalającej na pracę na dwóch aplikacjach jednocześnie oraz wysoką cenę (599 dolarów przeciwko 399 dolarom). W klipie nie posłużono się suchą specyfikacją i nie wspomniano o rdzeniach procesora, gigabajtach pamięci RAM i megapikselach aparatu, a skupiono na sytuacjach „z życia wziętych”.
Nie ukrywam, że reklama Microsoftu przypadła mi do gustu. Jest ironiczna, lecz delikatna i sympatyczna. Brak w nich ostentacji, którą charakteryzują się niektóry filmy publikowane przez Samsunga. Ciekawe, czy Apple zdecyduje się na odpowiedź. Jednakże biorąc pod uwagę niemalże zerową obecność firmy w mediach, możemy się jej nie doczekać.
via Tablet-News