Karta Up and Go to produkt powstały przy współpracy brytyjskiego fintechu DiPocket oraz sieci sklepów Żabka. Zaproponowane przez partnerów rozwiązanie oferuje funkcje podobne do prowadzenia konta osobistego, bez konieczności wizyty w żadnym banku.
Jak działa karta Up and Go?
Plastikowa karta współpracuje z aplikacją mobilną. Po zakupie karty w sklepie Żabka, należy pobrać na smartfon program, dostępny z poziomu Google Play i App Store (linki ze strony upcard na razie nie prowadzą do odpowiedniej aplikacji na iOS). Przez aplikację tę dokonujemy rejestracji oraz aktywacji karty. Następnie doładowujemy swoje konto dowolną kwotą i voilà! Już możemy korzystać ze swojego nowego systemu płatności.
O możliwościach karty zadecyduje sposób, w jaki zweryfikujemy swoją tożsamość. Przy rejestracji musimy wysłać swoje selfie oraz zdjęcie dokumentu tożsamości. Decydując się tylko na wysłanie selfie, będziemy musieli liczyć się z tym, że z karty skorzystamy wyłącznie na terenie Polski, operując tylko złotówkami i będą nas dotyczyć pewne limity. Przesyłając zdjęcie dowodu osobistego, będzie można płacić także w euro, funtach brytyjskich oraz dolarach amerykańskich.
Na karcie nie ma imienia ani nazwiska użytkownika, a numer i kod CVV umieszczony jest nie na jej froncie, a odwrocie. Za używanie karty nie ma opłat, ale obowiązują wspomniane limity, wymuszone rodzajem rejestracji. Na przykład maksymalny limit dzienny to 40 tys. zł, zaś miesięczny – 150 tys. zł. W wypadku korzystania tylko z ograniczonej funkcjonalności karty, limity te to 1 tys. zł dziennie i 10 tys. zł rocznie.
Koszty korzystania z karty Up and Go
Nie płacimy za przelewy, ale wypłaty z bankomatów są płatne za wyjątkiem bankomatów Santandera i skorzystania z cashbacku w sklepach Żabka. Za wypłaty w innych maszynach w Polsce i Europie zapłacimy 5 zł (lub 1 funt/1,20 euro/1,5 dolara). Kartę można podpiąć pod Google Pay i płacić za różne usługi i zakupy smartfonem z NFC.
Na razie Up and Go testowane jest w wybranych placówkach Żabki, ale wkrótce karta ma być dostępna we wszystkich sklepach sieci.
źródło: upcard.pl, cashless.pl