Fiński koncern Nokia na targach MWC 2023 zaprezentował swoje nowe logo i identyfikację wizualną. Firma ogłosiła również, że aktualizuje swoją strategię, by potwierdzić swoją pozycję jako lidera w dziedzinie technologii sieciowych.
Nokia zmienia logo po 25 latach
Do tej pory Nokia posługiwała się logo znanym z urządzeń tej marki. Nokia jednak już od niemal dekady nie produkuje telefonów. W 2014 roku produkcja smartfonów Lumia została przejęta przez Microsoft, który bardzo szybko z niej zrezygnował – obecnie wyłączne prawa do marki ma fińska firma HMD Global. Zapewne wszyscy pamiętacie to logo – niebieskie, wielkie litery składające się na napis NOKIA. Firma posługiwała się nim od 1998 roku. Przez wiele lat towarzyszyło mu hasło Connecting people. Po 25 latach przyszedł jednak czas na zmiany.
![Nokia nowe logo](https://www.tabletowo.pl/wp-content/uploads/2023/02/Nokia-nowe-logo-1400x640.jpg)
Podczas konferencji w Barcelonie, przed rozpoczęciem międzynarodowych targów telekomunikacyjnych, koncern zaprezentował swoją nową identyfikację wizualną. W nowym logo zaledwie dwie litery z pełnej nazwy firmy zostały zapisane w całości, zaś tło może przybierać różne kolory.
Opieraliśmy się na dziedzictwie poprzedniego logo, ale nadaliśmy mu bardziej współczesny i cyfrowy charakter, aby odzwierciedlić naszą obecną tożsamość. Nasza nowa identyfikacja wizualna oddaje Nokię taką, jaką jest dzisiaj, z odnowioną energią i zaangażowaniem jako pionierów cyfrowej transformacji. Pekka Lundmark – prezes i dyrektor generalny
Trzeba jednak zauważyć, że nowym logiem posługiwać się będzie firma, zajmująca się m.in. dostarczaniem sprzętu i rozwiązań łączności bezprzewodowej – na smartfonach, nad którym pieczę sprawuje HMD Global, nadal widnieje (teraz już stare) logo. Na tę chwilę nie wiadomo, czy również na nich pojawi się zaktualizowane.
Firma stawia sobie nowe cele
W komunikacie marka Nokia informuje również, że kontynuuje realizację swojej trzyetapowej strategii, której celem jest zapewnienie zrównoważonego i rentownego wzrostu przy jednoczesnym poszerzaniu bazy klientów. Fiński koncern zaprezentował sześć strategicznych filarów rozwoju:
- zwiększenie udziału w rynku,
- zwiększenie udziału przedsiębiorstw wśród klientów,
- kontynuowanie aktywnego zarządzania portfolio, aby zapewnić sobie drogę do pozycji lidera we wszystkich segmentach, w których zdecyduje się konkurować,
- wykorzystanie możliwości związanych z sektorami innymi niż urządzenia mobilne w celu spieniężenia posiadanej własności intelektualnej oraz kontynuowanie inwestycji w badania i rozwój dla Nokia Technologies,
- wdrażanie nowych modeli biznesowych,
- rozwijanie ESG jako przewagi konkurencyjnej i stanie się „zaufanym dostawcą z wyboru” w branży.
Firma Nokia podkreśla, że zaktualizowana strategia firmy została zbudowana, by sprostać wymaganiom ery Metaverse.