Pomimo nieco mniejszych zarobków, jakie gigant z Kyoto uzyskał w tym roku, Nintendo dalej ma się fantastycznie. Siła japońskiej firmy tkwi przede wszystkim w fantastycznych grach od wewnętrznych studiów. Na samym Switchu pojawiło się już 14 pozycji, a każda z nich sprzedała się w ponad milionie egzemplarzy, i to w zaledwie kilka miesięcy!
Gry ekskluzywne siłą Nintendo
Nie ma się co temu dziwić, ponieważ już od czasów pierwszej konsoli Nintendo gry ekskluzywne były jej największym atutem sprzedażowym. Japończycy produkowali hity, jakich z trudem było szukać na innych platformach już w połowie lat 80.
Ten stan rzeczy utrzymuje się do dziś, co pokazuje zamieszczona poniżej listą gier, które Nintendo sprzedało w ponad milionie egzemplarzy. Warto zaznaczyć, że podana niżej wielkość sprzedaży dotyczy okresu zaledwie kilku miesięcy, od kwietnia 2021 roku:
- The Legend of Zelda: Skyward Sword HD – 3,6 mln,
- Mario Kart 8 Deluxe – 3,34 mln,
- Animal Crossing: New Horizons – 2,22 mln,
- New Pokémon Snap – 2,19 mln,
- Ring Fit Adventure – 2,1 mln,
- Mario Golf: Super Rush – 1,94 mln,
- Super Smash Bros. Ultimate – 1,86 mln,
- Super Mario 3D World + Bowser’s Fury – 1,86 mln,
- The Legend of Zelda: Breath of the Wild – 1,85 mln,
- Super Mario Party – 1,86 mln,
- Pokémon Sword/Shield – 1,54 mln,
- Miitopia – 1,37 mln,
- Super Mario Odyssey – 1,12 mln,
- New Super Mario Bros. U Deluxe – 1,03 mln.
To naprawdę niesamowite, że Nintendo jest w stanie sprzedać tyle egzemplarzy nawet mniejszych projektów. Pokazuje to, jak bardzo oddany jest rdzeń fanów giganta z Kyoto, którzy pomimo sporych cen gier, dalej decydują się na zakup najnowszych produkcji.
Nawet obecność takiego Mario Kart 8 Deluxe, wydanego w 2017 roku, nie zaskakuje. Jest to uniwersalnie uwielbiany kart-racer, który jest zakupem niemalże obowiązkowym dla każdego posiadacza Switcha. Nintendo ma w swoim portfolio mnóstwo tytułów, które są sztandarem dla swoich gatunków. Super Mario Odyssey, Animal Crossing: New Horizons, Super Smash Bros. Ultimate – można tak wymieniać bez końca. Jak widać, wieloletnia jakość procentuje wiernością klientów.