Jeszcze jakiś czas temu nikt nawet nie śmiałby pomyśleć o tym, że ktokolwiek może zagrozić Apple w utrzymaniu pozycji lidera na rynku tabletów. iPady sprzedawały się jak świeże bułeczki, i choć dziś jest podobnie, to rynek tabletów z Androidem mocno napiera na konkurentów. Bardzo przyczyniły się do tego poziomu tablety od Google – zwłaszcza Nexus 7.
Według danych agencji BCN, na która zebrała wyniki sprzedaży w 2400 sklepach, na rynku japońskim w grudniu 2012 sam Nexus 7 zdołał pokonać tablety od Apple, będąc najczęściej wybieranym produktem w czasie zakupów. Statystyka mówi, że aż 44,4 % tabletów zakupionych w Japonii w ostatnim miesiącu roku to Nexusy 7, zaś iPady uzyskały wynik 40,1 %. Agencja podaje, że za takie wyniki odpowiedzialne są przede wszystkim dwa czynniki: mała dostępność iPada Mini oraz bardzo niska cena tabletu od Google. Sytuacja w której tablet ASUSA wygrał rywalizację z produktem Apple w Japonii miała miejsce po raz pierwszy.
Statystyka, choć dla nas Polaków mało wymierna, ukazuje tendencję rynkową, utrzymującą się od jakiegoś czasu. Zgodnie z nią urządzenia z Zielonym Robotem już w połowie roku 2013 mają szansę pokonać rywali spod znaku Jabłuszka i przejąć miejsce lidera. Przewiduje się, że wtedy właśnie ma mieć miejsce spadek udziału iPada w rynku do poziomu poniżej 50 %. Czy tak będzie – aby tego się dowiedzieć musimy jeszcze trochę poczekać. Z całą pewnością wpływ na to będzie miał rozwój obu platform, ekspansja tanich urządzeń z Androidem i postawa rynkowa Microsoftu i jego Windows 8. Tak czy siak – rok 2013 pod znakiem rozwoju tabletów zapowiada się pasjonująco.