logo Netflix aplikacja
(fot. pixabay.com)

Interaktywne filmy na Netflix miały być przyszłością. Nie będą

Po siedmiu latach od ich debiutu Netflix rezygnuje z interaktywnych filmów. Nie tylko nie będzie już tworzyć tego typu produkcji, ale też usunie z biblioteki tytuły, które pojawiły się w niej wcześniej.

Krótka historia interaktywnych filmów Netflix

Pierwsze interaktywne filmy pojawiły się w katalogu usługi Netflix w 2017 roku, a szlaki przetarł Kot w butach: Uwięziony w baśni. Od tego czasu doczekaliśmy się premiery ponad 20 kolejnych, a większość tych przygód mogą przeżywać także użytkownicy w Polsce.

Choć w mediach nie brakowało opinii, że takie interaktywne produkcje to przyszłość filmowo-serialowej rozrywki, Netflix najpierw ogłosił, że nie będzie już tworzyć takich materiałów, by chwilę później zapowiedzieć, że te dotychczasowe znikną z oferty jeszcze w tym roku.

Netflix
(źródło: Netflix)

Po 1 grudnia ostaną się tylko cztery interaktywne produkcje

Usunięcie zostało zaplanowane na 1 grudnia 2024 roku. Po tym dniu na platformie Netflix pozostaną tylko cztery interaktywne produkcje. Ich krótka lista przedstawia się następująco:

  • Czarne lustro: Bandersnatch,
  • Ranveer Singh i Bear Grylls kontra dzicz,
  • Ty kontra dzicz,
  • Unbreakable Kimmy Schmidt: Kimmy kontra Wielebny.

Rzeczniczka firmy Netflix, Chrissy Kelleher, wyjaśniła w oświadczeniu, że „technologia spełniła swoje zadanie”, ale zmieniły się priorytety. Można więc przypuszczać, że tego typu produkcje nie angażują widzów do tego stopnia, by opłacało się w nie inwestować.

Netflix zmienia priorytety

Zresztą decyzja o porzuceniu interaktywnych filmów przychodzi zaledwie kilka dni po tym, jak Netflix ogłosił zamknięcie studia Team Blue, które było odpowiedzialne za tworzenie gier klasy AAA. Dokonało żywota, zanim jeszcze zdążyło wyprodukować choćby jeden tytuł. Możliwe więc, że zamiast na pobocznej działalności amerykański gigant woli skoncentrować się na swoich fundamentach.

Fundamentem jest zaś katalog oryginalnych seriali i filmów. Powinien być jak najmocniejszy, bo też za dostęp do niego trzeba coraz więcej płacić. Pod koniec sierpnia Netflix podniósł ceny subskrypcji w Polsce, które teraz wynoszą od 33 złotych (za plan Podstawowy) do 67 złotych (plan Premium) na miesiąc.