Każdy z producentów smartfonów walczy o udział nie tylko na rynku światowym, ale również swoim lokalnym. Sprawa jest ledwie symboliczna, ale Samsung ma powód do drobnego zarumienienia policzków – choć nadal ma największy smartfonowy udział w Korei Południowej w minionym kwartale, to miano najlepiej sprzedającego się modelu należy się propozycji jego nemesis.
Jak powszechnie wiadomo, Samsung jest producentem wywodzącym się z Korei Południowej, a Apple – dla odmiany – ze Stanów Zjednoczonych. Choć na każdym z tych rynków producenci mają swoją wewnętrzną konkurencję, to można pokusić się o stwierdzenie, że na swoim podwórku są to najwięksi gracze.
W przypadku obu tych producentów często bywa tak, że najlepiej sprzedającym się smartfonem na „ich obszarze” jest właśnie propozycja lokalnego giganta. W Q2 2020 sprawy w Korei Południowej mają się nieco inaczej, choć Samsung niezmiennie jest największym smartfonowym graczem tego kraju.
Samsung nadal trzyma większość koreańskiego rynku
Choć Samsung przegrał symboliczną walkę o najlepiej sprzedającego się smartfona, to nadal ma ogromny udział w rynku smartfonów Korei Południowej. W okresie od marca do czerwca 2020 roku może pochwalić się udziałem na poziomie 67% – to przyrost o trzy punkty procentowe względem pierwszego kwartału tego roku.
Apple piastuje drugie miejsce w tym zestawieniu, choć może pochwalić się udziałem na poziomie „ledwie” 19% – w tym przypadku przyrost wyniósł jeden punkt procentowy. Jednak to wystarczyło, żeby zaproponować najlepiej sprzedającego się w tym okresie smartfona – wiecie już, o którym modelu mowa?
Na trzecim miejscu, podobnie jak w poprzednich okresach, znalazło się LG – z tym, że ten producent stracił kawałek swojego tortu. Udział tego przedsiębiorstwa na rynku smartfonów w Q2 2020 wyniósł 13%, o trzy punkty procentowe mniej niż na przestrzeni poprzednich trzech miesięcy.
Ale najlepiej sprzedaje się… nowy iPhone SE
Co ciekawe, mimo ogromnej przewagi Samsunga nad Apple, zdaniem Counterpoint Research najlepiej sprzedającym się smartfonem w Korei Południowej jest iPhone SE, oczywiście w omawianym okresie. Dopiero za nim, choć wciąż na podium, stoi Samsung Galaxy S20+ oraz Samsung Galaxy S20.
Na szczęście dalsza część zestawienia wygląda dla Samsunga korzystnie – połowę miejsc z pierwszej dziesiątki zajmują smartfony serii Galaxy A. W tym okresie konsumenci decydowali się w dużej mierze skupiali się na nieco tańszych propozycjach – aż 45% konsumentów sięgnęło po smartfony tańsze niż 400 dolarów, rok temu udział ten wynosił 33%.
A jak ma się sprzedaż smartfonów ogólnie?
Pomijając fakt, że takie a nie inne wyniki sprzedaży mogą wynikać z daty premiery iPhone’a SE (długo wyczekiwany model został oficjalnie zaprezentowany w połowie kwietnia), warto byłoby do tej analizy dodać, jak ma się sprzedaż smartfonów w Korei Południowej w ogólnym ujęciu.
W drugim kwartale bieżącego roku sprzedaż smartfonów wzrosła o 9% względem poprzedniego okresu trzech miesięcy. Warto jednak mieć z tyłu głowy, że spadła o 8% w ujęciu rok do roku. Mimo wszystko bardziej wymowny jest wzrost udziału „średniaków” – sama liczba sprzedanych modeli nie spadła aż tak bardzo.