Mówi się, że co kraj, to obyczaj. Podobnie można powiedzieć w przypadku agencji monitorujących sprzedaż smartfonów na świecie. Według Strategy Analytics najczęściej wybieranym smart-telefonem z Androidem nie był bowiem model Xiaomi, tylko Samsunga.
Według opublikowanych w ubiegłym tygodniu przez Canalys danych, najczęściej kupowanym smartfonem w pierwszym kwartale 2020 roku był iPhone 11. Na drugim miejscu pod względem popularności znalazły się razem Redmi Note 8 i Redmi Note 8T, a dopiero na trzecim Samsung Galaxy A51.
Strategy Analytics ma jednak zupełnie inne zdanie na ten temat.
Najczęściej kupowane smartfony z Androidem w pierwszym kwartale 2020 roku
Według Strategy Analytics, w okresie od stycznia do marca br. w największej liczbie egzemplarzy (w segmencie smartfonów z Androidem) sprzedał się Samsung Galaxy A51. Na całym świecie rozszedł się w 6 mln sztuk, ponieważ cieszył się dużą popularnością we wszystkich regionach, od Europy po Azję.
Dopiero na drugim miejscu znalazł się smartfon Xiaomi, lecz nie Redmi Note 8 (ten bowiem jest dopiero na piątym!), a Redmi 8, który najlepiej sprzedawał się w Indiach i Chinach, choć w Europie też sukcesywnie zyskiwał na popularności.
Co ciekawe, trzecia pozycja według Strategy Analytics przypadła flagowemu Samsungowi Galaxy S20+. To duża nobilitacja, ponieważ zestawienie Canalys nie uwzględniło żadnego high-enda z Androidem (a jedynie iPhona’y 11 Pro i 11 Pro Max). W TOP 6 znalazły się również Samsung Galaxy A10s (4.) i Samsung Galaxy A20s (szósta pozycja).
Trudno powiedzieć, skąd tak duża rozbieżność pomiędzy raportami Canalys i Strategy Analytics, nawet jeśli ten ostatni uwzględnia wyłącznie smartfony z Androidem.
Strategy Analytics podaje, że w pierwszym kwartale 2020 roku na rynek dostarczono w sumie 275 mln smartfonów, a 86% z nich stanowiły te z Androidem na pokładzie. Agencja zauważa też, że w tym okresie, z uwagi na pandemię koronawirusa SARS-CoV-2, klienci stali się znacznie bardziej wrażliwi na cenę, a do tego operatorzy zmniejszyli subsydia – stąd większość modeli w TOP 6 to urządzenia z niższej półki cenowej.
Co ciekawe, według Strategy Analytics „Android wchodzi w erę post-premium”, gdyż coraz więcej osób zaczyna krytycznie oceniać stosunek ceny do możliwości (i wybiera jak najatrakcyjniejszy w przystępnej cenie). Raczej jednak wątpliwe, aby producenci byli tego samego zdania i zrezygnowali z produkcji high-endów.
Źródło: Strategy Analytics