Najnowsze fakty przedstawiają się dobrze dla Koreańczyków, ale dużo gorzej dla Amerykanów. Mowa jest wyłącznie o pierwszym kwartale tego roku.
Według Strategy Analytics w pierwszych trzech miesiącach 2014 Samsung sprzedał 12,8 mln tabletów. Choć producent twierdzi, że na rynku pojawiło się 13 mln urządzeń. W każdym razie taka ilość sprzętu przełożyła się na udział wynoszący 22,6 %, co z kolei daje 3,7 punktów procentowych więcej w porównaniu do pierwszego kwartału rok temu. Wtedy 9,1 mln tabletów znalazło swoich nabywców.
Samsung jest ogromną konkurencją dla Apple. Robi to, czego Apple nie zrobi chyba nigdy – oferuje tablety dla każdego. Oferta Samsunga jest różnorodna i ten aspekt określa się kluczem do osiągniętego rynkowego udziału.
Apple mocno straciło. W tym roku firma z Cupertino może pochwalić się udziałem mniejszym o 11,5 punku procentowego. W pierwszym kwartale 2013 roku firma miała 28,9 % rynku.
Mimo, że Samsung zyskał niespełna 4 %, a Apple straciło ponad 10, to i tak liderem pozostaje amerykańska korporacja.