Aplikacja mObywatel 2.0 jest „domem” dla coraz większej liczby funkcji i dokumentów. Ministerstwo Cyfryzacji ogłosiło, że jej użytkownicy mogą wygenerować i zapisać w programie cyfrowe wersje kolejnych dwóch dokumentów.
Kolejne dokumenty w aplikacji mObywatel 2.0
W połowie marca 2024 roku umożliwiono użytkownikom rządowego programu wygenerowanie i zapisanie w nim Legitymacji radcy prawnego oraz Legitymacji aplikanta radcowskiego. Ministerstwo Cyfryzacji podaje, że może z tego skorzystać blisko 60 tysięcy osób, a zatem liczna grupa. Teraz do grona, które może utworzyć cyfrowe wersje swoich fizycznych dokumentów w aplikacji mObywatel 2.0, dołączyły przedstawicielki kolejnej grupy zawodowej.
Na liście dokumentów, które można wygenerować w rządowym programie, pojawiły się Prawo Wykonywania Zawodu Pielęgniarki i Prawo Wykonywania Zawodu Położnej. W Raporcie o stanie pielęgniarstwa i położnictwa w Polsce z maja 2023 roku podano, że w Polsce zarejestrowanych jest 315670 pielęgniarek i 41719 położnych (stan na styczeń 2023 roku).
W związku z tym trzeba uznać tę nowość za znaczącą, ponieważ dzięki niej około 350 tysięcy pielęgniarek i położnych będzie mogło posiadać w swoim smartfonie z Androidem lub iOS dokument, potwierdzający ich uprawnienia do wykonywania zawodu. Biorąc pod uwagę fakt, jak ważna i bezcenna jest ich praca, to wspaniały ukłon w ich stronę.
Jak pobrać Prawo Wykonywania Zawodu Pielęgniarki i Prawo Wykonywania Zawodu Położnej w aplikacji mObywatel 2.0?
Aplikację mObywatel 2.0 można pobrać bezpłatnie ze sklepu Google Play (na smartfony z Androidem) i Apple App Store (na iPhone’y). Aby z niej korzystać, wymagane jest zarejestrowanie się i potwierdzenie swojej tożsamości profilem zaufanym, bankowością elektroniczną lub e-dowodem oraz dodanie obowiązkowego dokumentu – mDowodu lub Diia.pl.
Następnie trzeba przejść do zakładki Dokumenty, wybrać Dodaj dokument i na liście znaleźć Prawo Wykonywania Zawodu Pielęgniarki (PWZ pielęgniarki) lub Prawo Wykonywania Zawodu Położnej (PWZ położnej). Należy jednak pamiętać, że wygenerowanie cyfrowych wersji ww. dokumentów możliwe będzie tylko w przypadku osób, które są wpisane do okręgowego rejestru pielęgniarek i położnych.