Samsung w ostatnim czasie doskonale poczyna sobie na rynku urządzeń mobilnych, wydając coraz to więcej interesujących produktów, które doskonale się sprzedają. Nic więc dziwnego, że przekłada się to na potężne udziały w rynku. Z najnowszych informacji wynika, że 46% androidowego rynku należy właśnie do koreańskiego Samsunga.
Jak wynika z danych przedstawionych przez MillennialMedia, udział w rynku poszczególnych producentów w ciągu roku uległ znacznej zmianie. Samsung podwoił swoje udziały w trzecim kwartale 2012 roku w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego – z 23% na 46%. Dzięki temu właśnie z drugiego miejsca awansował na pierwsze i może się cieszyć żółtą koszulką lidera.
Ale nie ma się co dziwić. Smartfony z serii Galaxy S (pierwszej, drugiej i trzeciej generacji) sprzedają się jak ciepłe bułeczki – ostatni z wymienionych w ciągu 100 dni znalazł aż 20 milionów nabywców. Nie inaczej jest w przypadku tabletofonów: Galaxy Note i Galaxy Note 2, które cieszą się ogromną popularnością (drugi w ciągu dwóch miesięcy powędrował w ręce 5 milionów użytkowników, a Samsung liczy na 20 milionów). Podobnie zresztą jak tablety koreańskiego producenta, które również znajdują wielu klientów na całym świecie.
Kolejne miejsca w androidowym światku przypadły:
– HTC: 16% (vs 32% w Q3 2011),
– Motoroli: 11% (vs 22% w Q3 2011),
– LG: 9% (vs 16% w Q3 2011),
– wszystkim pozostałym firmom (Huawei, ZTE, Sony?): 18% (vs 8% w Q3 2011).
Jaka jest sytuacja z samymi tabletami, chyba nikogo nie trzeba przekonywć. Nie oszukujmy się, to właśnie Samsung, poza Asusem i Acerem, jest najbardziej widocznym graczem na rynku tabletów z Androidem… oczywiście obok producentów ze Wschodu. Ciekawe jak się to przekłada na udział w rynku właśnie tego typu urządzeń, pracujących pod kontrolą googlowskiej platformy. Może niebawem doczekamy się i takich badań, a zaraz później interesujących wyników.