Dożyliśmy ciekawych czasów. Dla prawdziwego gracza posiadanie bardzo dobrego łącza internetowego może być wkrótce ważniejsze niż potężna karta graficzna. Kiedy xCloud trafi do przeglądarek, zrzucimy pęta harware’u.
Granie w chmurze testowane na sprzętach Apple
Z powodu dość sztywnych zasad dotyczących zakupów wewnątrz aplikacji systemu iOS, Apple praktycznie uniemożliwiło Microsoftowi stworzenie takiej, która mogłaby obsługiwać granie w chmurze xCloud i jednocześnie spełniającej wszelkie wymogi giganta z Cupertino. Tim Cook życzyłby sobie, żeby każda gra pojawiająca się w usłudze grania w chmurze, przechodziła proces certyfikacji Apple. Ponieważ taka forma współpracy Microsoftowi bardzo nie po drodze, w Redmond muszą się dwoić i troić, by dostarczyć użytkownikom iPhone’ów i iPadów takie same doświadczenia z korzystania z xCloud, jak te dostępne już dla właścicieli smartfonów i tabletów z Androidem.
Jedynym sposobem, by obejść ograniczenia Apple, jest umożliwienie uruchomienia gier w przeglądarce. I właśnie to testuje obecnie Microsoft. Choć wiedzieliśmy, że wszystko zmierza w tym kierunku, dobrze słyszeć, że nie są to jedynie mgliste zapowiedzi. Szanse na to, ze posiadacze iPhone’ów i iPadów zagrają wkrótce w zaawansowane tytuły AAA, polegając jedynie na sile łącza internetowego, rosną z dnia na dzień.
![](https://www.tabletowo.pl/wp-content/uploads/2021/02/xcloudweb.jpg)
Kilka odpowiedzi, jeszcze więcej pytań
Obsługa Xbox Game Pass Ultimate z możliwością przesyłania rozgrywki strumieniowo za pomocą przeglądarki, będzie bliźniaczo podobna do tego, co oferuje aplikacja pobierana na smartfony. Po uruchomieniu danego tytułu, będziemy mogli wziąć kontroler w dłoń i zapomnieć o istnieniu jakichkolwiek ograniczeń ze strony Apple, które dotąd spędzały sen z powiek osobom odpowiedzialnym za rozwój xCloud.
![](https://www.tabletowo.pl/wp-content/uploads/2021/02/xcloudweb_2.jpg)
Choć pewne jest, że strumieniowanie rozgrywki jest intensywnie testowane przez pracowników Microsoftu, nie ma jeszcze twardych danych dotyczących jakości przesyłanego obrazu. Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że w Redmond do utrzymania obecnej infrastruktury xCloud używa się serwerów opartych na rozwiązaniach z Xbox One S. Gra nie będzie więc strumieniowana w pełnym 4K.
Na wiosnę Microsoft planuje uruchomić publiczne testy xCloud w przeglądarce. Nadciągają też konferencje online, które będą poświęcone temu tematowi. Zapowiada się więc ciekawy okres dla fanów cloud gamingu!