Dożyliśmy ciekawych czasów. Dla prawdziwego gracza posiadanie bardzo dobrego łącza internetowego może być wkrótce ważniejsze niż potężna karta graficzna. Kiedy xCloud trafi do przeglądarek, zrzucimy pęta harware’u.
Granie w chmurze testowane na sprzętach Apple
Z powodu dość sztywnych zasad dotyczących zakupów wewnątrz aplikacji systemu iOS, Apple praktycznie uniemożliwiło Microsoftowi stworzenie takiej, która mogłaby obsługiwać granie w chmurze xCloud i jednocześnie spełniającej wszelkie wymogi giganta z Cupertino. Tim Cook życzyłby sobie, żeby każda gra pojawiająca się w usłudze grania w chmurze, przechodziła proces certyfikacji Apple. Ponieważ taka forma współpracy Microsoftowi bardzo nie po drodze, w Redmond muszą się dwoić i troić, by dostarczyć użytkownikom iPhone’ów i iPadów takie same doświadczenia z korzystania z xCloud, jak te dostępne już dla właścicieli smartfonów i tabletów z Androidem.
Jedynym sposobem, by obejść ograniczenia Apple, jest umożliwienie uruchomienia gier w przeglądarce. I właśnie to testuje obecnie Microsoft. Choć wiedzieliśmy, że wszystko zmierza w tym kierunku, dobrze słyszeć, że nie są to jedynie mgliste zapowiedzi. Szanse na to, ze posiadacze iPhone’ów i iPadów zagrają wkrótce w zaawansowane tytuły AAA, polegając jedynie na sile łącza internetowego, rosną z dnia na dzień.
Kilka odpowiedzi, jeszcze więcej pytań
Obsługa Xbox Game Pass Ultimate z możliwością przesyłania rozgrywki strumieniowo za pomocą przeglądarki, będzie bliźniaczo podobna do tego, co oferuje aplikacja pobierana na smartfony. Po uruchomieniu danego tytułu, będziemy mogli wziąć kontroler w dłoń i zapomnieć o istnieniu jakichkolwiek ograniczeń ze strony Apple, które dotąd spędzały sen z powiek osobom odpowiedzialnym za rozwój xCloud.
Choć pewne jest, że strumieniowanie rozgrywki jest intensywnie testowane przez pracowników Microsoftu, nie ma jeszcze twardych danych dotyczących jakości przesyłanego obrazu. Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że w Redmond do utrzymania obecnej infrastruktury xCloud używa się serwerów opartych na rozwiązaniach z Xbox One S. Gra nie będzie więc strumieniowana w pełnym 4K.
Na wiosnę Microsoft planuje uruchomić publiczne testy xCloud w przeglądarce. Nadciągają też konferencje online, które będą poświęcone temu tematowi. Zapowiada się więc ciekawy okres dla fanów cloud gamingu!