Microsoft w październiku sprzedał przez internet więcej tabletów niż Apple

Popularność iPadów wszystkich generacji od czasu premiery pierwszego modelu w 2010 roku była zawsze dla Apple powodem do dumy. Pomimo z roku na rok malejącej różnicy w sprzedaży pomiędzy tabletem z Cupertino a konkurencją, to zawsze iPad wiódł prym w wynikach sprzedażowych. Październik w Stanach Zjednoczonych okazał się pod tym względem zaskoczeniem.

Apple zawsze uwielbia chwalić się na keynotach planszami z wykresami, na których dominują pod jakimś aspektem. Od premiery iPada to właśnie sprzedaż tego urządzenia była głównym motywem do strzelenia konkurentom pstryczka w nos, ponieważ przez długie lata zostawiali konkurencję daleko w tyle, zgarniając dla siebie znakomitą większość rynku tabletów.

tZ2N6
Takie obrazki były częstym widokiem w czasach ekspansji iPada

Te czasy już nie wrócą, ponieważ rynek nasycił się iPadami. Kolejne generacje tych urządzeń nie wnosiły wielkich zmian, zaś obecny od roku na rynku najpopularniejszy 9,7-calowy model nie doczekał się następcy. Wiele osób wciąż używa iPada 2, zaprezentowanego w 2011 roku jeszcze przez samego Jobsa i twierdzi, że urządzenie spełnia wszystkie ich wymagania i nie ma zamiaru wymieniać go na nowszy model. iPad Pro to już osobna historia, za sprawą wysokiej ceny z pewnością nie będzie w stanie wywindować udziału w rynku tabletów.

Oczywiście jedna jaskółka wiosny nie czyni, ale w październiku po raz pierwszy w historii sprzedaży tabletów online Apple nie jest liderem i na prowadzenie wychodzi Microsoft.

Online-Tablet-Share-Trending-by-Brand-YTD

Tak nagły wzrost zainteresowania produktami Microsoftu naturalnie podyktowany jest premierami najnowszych wersji Surface oraz Surface Booka przy jednoczesnym braku nowego reprezentanta standardowego iPada. Ciekawe jest to, że firma z Redmond zyskuje pomimo, że ich urządzenia są znacznie droższe i zdecydowanie nie skierowane do tak szerokiego grona odbiorców jak iPad. Można także zadać pytanie, dlaczego iPad Pro nie podbija statystyk Apple skoro urządzenia „Pro” robią to w przypadku Microsoftu.

Poniższa grafika przedstawia średnie ceny sprzedawanych tabletów poszczególnych producentów.

Average-Selling-Price-by-Brand-

Jak widać, nabywcy urządzeń z Windowsem wydają średnio ponad dwukrotnie większą sumę pieniędzy na tablet niż zwolennicy iOS, gdzie średnia cena urządzeń tych drugich jest o ponad 100 dolarów niższa niż cena podstawowej wersji standardowego iPada ($499), co wskazuje, że dużą popularność zdobywają starsze modele będące wciąż w ofercie firmy z nadgryzionym jabłkiem.

Bardzo ciekawie będą wyglądać podobne statystyki już po okresie świątecznym, gdzie zobaczymy czy Apple odbije sobie jesienny spadek sprzedaży oraz jakie wzięcie będą miały urządzenia z linii Surface jako prezenty świąteczne.

Źródło: WinBeta