Surface Book zadebiutował na początku października w 2015 roku, a więc ponad 17 miesięcy temu. Co prawda Microsoft zaprezentował po roku nową wersję tej hybrydy, lecz wciąż była to ta sama generacja. Swojego czasu mówiło się, że drugą odsłonę zobaczymy w czerwcu 2016 roku, ale tak się oczywiście nie stało. Najnowsze doniesienia sugerują teraz, że oczekiwanie wkrótce się skończy, ponieważ Surface Book 2 ujrzy światło dzienne jeszcze w marcu lub w kwietniu.
Jak donosi serwis źródłowy, Microsoft rozpoczął już produkcję tego urządzenia. W dodatku z miesiąca na miesiąc liczba egzemplarzy, opuszczających fabrykę, ma być coraz większa. A to rzeczywiście mogłoby wskazywać, że oficjalna premiera Surface Book 2 jest bliżej niż mogłoby się nam wydawać.
Ciekawych informacji tajwańskie źródła zdradzają nam jednak znacznie więcej. Nowa generacja hybrydy podobno nie będzie już urządzeniem typu 2w1, a „tradycyjnym” laptopem (choć zapewne z podobnym zawiasem, jak w Surface Book). Głównym powodem takiego obrotu spraw jest podobno fakt, że sprzęt stanowi konkurencję dla hybryd z serii Surface (czyli m.in. Surface Pro 4).
Ciekawe, czyżby tego Microsoft nie przewidział? Czy może po prostu Surface Book w takiej postaci okazał się nieudanym eksperymentem? Za tą drugą teorią (trochę spiskowa, wiem) mógłby przemawiać fakt, że Surface Book 2 ma być nieco tańszy od swojego poprzednika w dniu premiery. Będzie więc prawdopodobnie rywalizował z lepiej wyposażonymi laptopami z wyższej półki.
Surface Book 2, tak samo jak Surface Book, również ma mieć 13,5-calowy wyświetlacz i obudowę ze stopu magnezu i aluminium. Cena podstawowego wariantu ma jednak wynosić około 1000 dolarów. Dla porównania, za najtańszego poprzednika w pierwszym okresie po premierze trzeba było zapłacić 1500 dolarów. Różnica jest więc naprawdę spora.
Według szacunków, w 2016 roku Microsoft sprzedał tylko 500 tysięcy egzemplarzy Surface Booka. W przypadku Surface Booka 2 liczy się natomiast na 1,2-1,5 miliona sztuk. Przy okazji serwis źródłowy wspomina także o tabletach z serii Surface Pro – w 2017 roku koncern z Redmond ma odnotować 20% wzrost, co przełoży się na 7 milionów sprzedanych urządzeń.
Źródło: DigiTimes