Niecały miesiąc temu pisaliśmy o debiucie ulepszonej wersji Metro Exodus na pecetach, a tymczasem temat wraca na tapet i to zupełnie innego powodu. Okazuje się, że ostatni patch do wersji pecetowej gry wprowadza pełne wsparcie dla haptycznych funkcji kontrolera Dual Sense na długo przed premierą gry na PlayStation 5.
Kolejny argument za Metro Exodus na PC
Tak jak wiele gier już dzisiaj radzi sobie z rozpoznawaniem Dual Sense jako kontrolera na PC, Metro Exodus jest pierwszą, która wykorzystuje jego funkcjonalność w pełni. Z pomocą Steam Input API, produkcja wspiera teraz pełni funkcje haptycznych triggerów oraz wibracji, co z pewnością może zainteresować posiadaczy kontrolera dla PlayStation 5.
Za pośrednictwem serwisu The Verge dowiadujemy się także, że na Twitterze są już dostępne filmy demonstrujące funkcje w działaniu. Patrząc na to, że Metro Exodus nie ma jeszcze swojej wersji na najnowszej platformie Sony, trzeba przyznać, iż robi to spore wrażenie. Zwłaszcza, że na nią trzeba jeszcze chwilę zaczekać.
Nie jest jednak idealnie
Gdy rzucimy okiem na artykuł od Video Games Chronicle, łatwo zwrócić też uwagę na fakt, że wspomniana funkcja pada Dual Sense działa tylko, gdy kontroler jest podłączony kablem do komputera.
Serwis Tom’s Hardware z kolei wskazuje na to, że pełne wsparcie dla kontrolera jest dostępne tylko w przypadku wersji gry na Steam. Mając tytuł zakupiony na Epic Games Store bądź GOG nie będziemy w stanie cieszyć się efektami ostatniego patcha. To swoją drogą pokrywa się z faktem, że API w przypadku serwisu Valve jest już w pełni gotowe na PlayStation 5 niemalże od końca zeszłego roku.
Warto też przypomnieć, że Metro Exodus w wersji na konsole nowej generacji ukaże się dopiero 18 czerwca. Nie jest to znowu jakiś długi okres, jaki trzeba będzie poczekać. Dalej jednak jest to nieco zabawne, że gracze pecetowi otrzymują w grze funkcje, które teoretycznie nie powinny być dla nich w tym momencie dostępne.