Meta poważnie redukuje zatrudnienie w firmie. Pracę straci około 13% osób zatrudnionych w firmie będącej właścicielem Facebooka.
Pierwsze masowe zwolnienia w Meta
Mark Zuckerberg ogłosił, że zmniejsza zatrudnienie w dziale konglomeratu Meta, w który ostatnio najbardziej inwestowano. Oprócz znacznego obcięcia liczebności zespołu odpowiedzialnego za metaverse (w tym Reality Labs), zapowiedziano, że wstrzymanie rekrutacji nowych pracowników zostanie przedłużone do pierwszego kwartału 2023 roku.
Na trop możliwych zwolnień wpadli kilka dni temu redaktorzy The Wall Street Joural. Doniesienia o największej tego typu akcji w historii Facebooka, potwierdziły się. Oprócz pracowników Reality Labs, podczas restrukturyzacji cięcia dotkną także zespoły rekrutacyjne oraz biznesowe Meta.
Miliardowe straty Facebooka
Zuckerberg dosłownie zachłysnął się koncepcją metaverse i przestrzeni VR zastępującej tradycyjne formy kontaktu. Wydawało się, że pandemia oraz rozwój pracy zdalnej będą idealnym gruntem na wzrost popularności rozwiązań proponowanych przez Meta. W firmie powstał specjalny dział, który miał zająć się rozwojem wirtualnych spotkań i światów – Reality Labs. I w tym należy upatrywać przyczyn problemów właścicieli Facebooka, do czego zresztą przyznaje się w publicznym komunikacie skierowanym do pracowników sam Mark Zuckerberg.
Okazało się, że metaverse nie jest w centrum zainteresowania nikogo poza szefostwem Meta. Zuckerberg uparcie przeznaczał mnóstwo środków na rozwój wirtualnego metaświata. Okazało się to jednak pakowaniem pieniędzy do worka bez dna. W 2021 roku Reality Labs straciło ponad 10 miliardów dolarów, bez wyraźnych sukcesów.
Oczywiście Meta nie jest jedynym dużym podmiotem, który zaplanował lub zaczął realizować politykę oszczędności przez zwolnienia. Na podobne kroki zdecydował się kilka miesięcy temu Snap Inc., a także Elon Musk po przejęciu Twittera. Widać wyraźnie, że wielkie korporacje nie są niewrażliwe na wahania ekonomiczne. Zapewne coraz częściej będziemy słyszeć o dużych zwolnieniach w sektorze social-media.