Mercedes EQS ma być pokazem możliwości inżynierów ze Stuttgartu, a także jednym z najlepszych elektryków. Zaprezentuje on również nowe podejście firmy do projektowania deski rozdzielczej i trzeba przyznać, że całość jak najbardziej może się podobać.
Tablety w samochodach Mercedesa
Mercedes CLA czy nowa klasa S to z pewnością jedne z ładniejszych samochodów, jakie możemy spotkać na publicznych drogach. Podoba mi się przede wszystkim ich zewnętrzna stylistyka, łącząca elegancję ze sportowymi liniami. Niekoniecznie jestem jednak przekonany do projektu ich wnętrza.
Firma ze Stuttgartu, tak samo jak wielu innych producentów, stosuje obecnie duże ekrany. Niestety, Niemcy w wielu nowych modelach poszli chyba na łatwiznę. Wyświetlacze wyglądają po prostu jak doklejone tablety. Można odnieść wrażenie, że ktoś dopiero pod koniec procesu projektowania przypomniał sobie, że samochód musi zapewniać jakieś wskaźniki i ekran do wyświetlania systemu infotainment. Wówczas podjął decyzję, że nie ma sensu zmieniać wyglądu deski rozdzielczej i wystarczy dokleić zestaw tabletów.
Po Mercedesie, podobnie jak po Audi czy BMW, należy oczekiwać atrakcyjnego wkomponowania ekranów w deskę rozdzielczą – tak, aby całość była wizualnie spójna. Nie może to wyglądać tanio, a w dobie cyfryzacji wnętrz nie wystarczy wyłącznie topowa jakość użytych materiałów, żeby „poczuć premium”. Na szczęście, nadchodzą pozytywne zmiany, a ich zapowiedzią jest Mercedes EQS.
Wyświetlacze atrakcyjnie wkomponowane w deskę rozdzielczą
Producent pochwalił się zdjęciami, które pokazują ogromny szklany panel i system infotainment MBUX Hyperscreen, jaki zostanie zamontowany w elektrycznym modelu Mercedes EQS.
Deska rozdzielcza prezentuje się naprawdę nowocześnie i w końcu nie mamy do czynienia ze wspomnianymi wcześniej „doklejonymi tabletami”. Widać, że wnętrze zostało zaprojektowane od podstaw, od razu z myślą o konieczności zamontowania dużych wyświetlaczy.
Mercedes EQS zaoferuje aż trzy duże ekrany. Pierwszy, mający 12,3 cala, znajdzie się tuż za kierownicą. Drugi wyświetlacz o identycznej przekątnej zostanie oddany do dyspozycji pasażera. Natomiast największy z nich, oferujący aż 17,7 cala, będzie sercem całego systemu. Wszystkie ekrany zostaną wykonane w technologii OLED. Z przetwarzaniem wszystkich danych ma poradzić sobie 8-rdzeniowy procesor i 24 GB RAM.
Elektryczny Mercedes EQS, będący odpowiednikiem klasy S, ma pozwolić na przejechanie około 700 km na jednym ładowaniu. Nie zabraknie najnowszych systemów wsparcia kierowcy, łączności z internetem czy chociażby rozbudowanego wyświetlacza Head-Up. Osiągi również powinny być na najwyższym poziomie. Mercedes EQS oficjalnie zadebiutuje już 15 kwietnia 2021 roku.