Niemiecki producent samochodów z gwiazdą jest zainteresowany platformą Android Automotive, ale Mercedes niekoniecznie chce wdrożyć system z pomocą ze strony Google.
Android, ale na własnym zasadach
Warto zauważyć, że obecnie Mercedes zaangażowany jest w rozwój autorskiego systemu infotainment MBUX, który chociażby w elektrycznym EQS prezentuje się naprawdę imponująco. Otrzymujemy aż trzy ekrany, w tym ogromny centralny wyświetlacz, rozbudowaną nawigację i bogaty zestaw funkcji.
Niewykluczone jednak, że w niedalekiej przyszłości MBUX zostanie zastąpiony przez Android Automotive. Mamy tutaj do czynienia z pełnoprawnym systemem infotainment, w którego rozwój zaangażowane jest Google. W założeniach ma on konkurować właśnie z MBUX czy chociażby BMW iDrive. Oprogramowanie jest już instalowane przez Volvo, a trafić ma również na pokład wielu innych marek samochodów – m.in. Ford.
Jak wynika z raportu opublikowanego przez Reuters, systemem infotainment Android Automotive zainteresowany jest Mercedes. Firma ze Stuttgartu może jednak zastosować inne podejście niż chociażby wspomniane przed chwilą Volvo.
Mercedes, we współpracy z Faurecia i Aptoide, planuje wprowadzić Androida na pokład swoich samochodów, ale ma to być platforma Automotive o otwartym kodzie, w której nie znajdziemy aplikacji oraz usług Google. Możliwe więc, że główną nawigacją nie będą Mapy Google, a Asystent Google nie będzie odpowiadał za obsługę głosową.
Zamiast rozwiązań Google pojawi się chociażby sklep z aplikacjami stworzony we współpracy z firmą Aptoide. Takie podejście ma przełożyć się m.in. na bardziej rozbudowane możliwości konfiguracji, z których będzie mógł skorzystać Mercedes, a także inni zainteresowani producenci. Najpewniej nie będzie też konieczne korzystanie z konta Google – całość w większym stopniu może zostać oparta na chmurze Mercedesa.
Pozostali producenci samochodów z Niemiec mogą mieć podobne plany
Niewykluczone, że Android Automotive pojawi się również w BMW i Volkswagenie. Podobnie jak Mercedes, oba koncerny zawarły już umowę z Faurecia i Aptoide, co zapowiada wprowadzenie na Androida, ale bez aplikacji i usług Google.
Oczywiście nie należy wykluczać scenariusza, że cała trójka z Niemiec finalnie pozostanie z autorskim systemami. Ewentualnie Android Automotive faktycznie się pojawi, ale zmian (np. wizualnych) będzie na tyle dużo, że użytkownicy nawet tego nie zauważą.