Huawei, Xiaomi, Meizu – te trzy chińskie marki zdobyły w krótkim czasie ogromną popularność, dzięki oferowaniu świetnie wyposażonych sprzętów w bardzo atrakcyjnej cenie. Jednak z tej trójki to nie pierwszy, a ostatni jest w mojej ocenie największym wygranym w tym roku.
Chociaż Huawei zajmuje trzecią pozycję we wszystkich rankingach największych producentów smartfonów (TrendForce, Strategy Analytics, DigiTimes Research) i przez cały 2015 rok sprzeda ponad 100 milionów tych urządzeń (wzrost o 40% rok do roku), to Meizu w tym czasie osiągnęło nieporównywalnie większy sukces.
Jeszcze rok temu marka ta była stosunkowo mało znana i jej produkty nie cieszyły się wielkim powodzeniem. Przez 12 miesięcy 2014 roku sprzedała tylko 4,4 miliony swoich smartfonów. Dopiero ten rok przyniósł przełom i eksplozję popularności. Nie da się bowiem w inny sposób opisać wzrostu o 350% rok do roku, dzięki ponad 20 milionom egzemplarzy inteligentnych telefonów dostarczonych do klientów.
Co ciekawe jednak, Meizu ostrożnie podchodzi do prognoz na przyszły rok. Na obecną chwilę przewiduje, że przez następnych 12 miesięcy zostanie sprzedanych 25 milionów smartfonów. Trzeba przyznać, że to dość „konserwatywne” szacunki, biorąc pod uwagę, jaki potencjał ma ta marka.
Źródło: GizmoChina