Asystent Google zaczął komunikować się z użytkownikami w języku polskim na początku tego roku. Od tamtej pory jest on cały czas rozwijany i integrują się z nim kolejne firmy, ułatwiając klientom korzystanie z różnych usług. Teraz do tego grona dołączył Media Expert.
Chociaż osobiście odnoszę wrażenie, że tzw. hype na Asystenta Google w Polsce już się skończył, to jednocześnie cieszę się, że chcą z nim współpracować kolejne firmy, ponieważ niewątpliwie przyczyni się do popularyzacji cyfrowego pomocnika wśród użytkowników w Polsce.
Do tej pory z Asystentem Google zintegrował się m.in. Play (bot Danny), pyszne.pl i FlixBus. Teraz do tego grona dołącza Media Expert. Aby wywołać interakcję z pomocnikiem, należy najpierw wypowiedzieć komendę „OK Google”, a następnie „Porozmawiaj z Media Expert” – wówczas użytkownik zostanie automatycznie przeniesiony do kanału sieci.
Po jego uruchomieniu można skorzystać z opcji „Sprawdź status” (zamówienia), „Pokaż ofertę” i „Numer infolinii”, zarówno dotykając palcem na odpowiednie pole na ekranie, jak i wypowiadając interesującą sekwencję (oba sposoby skutecznie działają).
W przypadku skorzystania z opcji „Pokaż ofertę”, po dotknięciu palcem interesującej promocji użytkownik zostanie przeniesiony na stronę Media Expert. Z kolei po wybraniu opcji „Sprawdź status” Asystent Google poprosi o zgodę na pobranie z konta Google adresu e-mail. Tu należy pamiętać, że zamówienie musi być przypisane do tego samego adresu e-mail, ponieważ w przeciwnym razie pomocnik go nie odnajdzie i nie udzieli żadnych informacji na jego temat.
Michał Mystkowski, rzecznik prasowy Media Expert poinformował, że „proces wykorzystania Asystenta Google w zakupach czy przeglądaniu oferty jest w początkowej fazie” i jednocześnie zapewnił, że sklep nie zamierza na tym poprzestać i chce w przyszłości wprowadzić kolejne opcje, „które zapewnią klientom komfort i szybkość obsługi”.
Źródło: informacja prasowa