Dzisiejszy wieczór dla użytkowników mobilnego sprzętu z iOS miał być bardzo udany. Wszystko za sprawą wypuszczenia przez Apple aktualizacji dla iPadów i iPhone’ów do wersji iOS 10. Niestety, okazuje się, że OTA w bardzo wielu przypadkach brickuje urządzenia (na szczęście można to łatwo naprawić), przez co zalecamy wstrzymanie się z jej instalacją.
Fala zbrickowanych smartfonów i tabletów z iOS
Jeśli macie konto na Twitterze, a wśród obserwowanych osób sporo użytkowników sprzętu spod znaku nadgryzionego jabłka, jestem przekonana, że Wasz timeline zapełnił się wpisami nasączonymi złością i irytacją z ich strony. Wszystko przez to, że naprawdę spora część użytkowników, która postanowiła zaktualizować swoje urządzenia bezprzewodowo, zbrickowała je. Moja twitterowa tablica pełna jest tego typu wpisów.
Tak się zakończyła aktualizacja #iPhone6s przez OTA do #iOS10:/ Urządzenie używane tylko na oficjalnych wersjach iOS pic.twitter.com/w6jUwEkmuG
— Robert (@robert11x) September 13, 2016
iOS 10 update temporarily bricked my iPhone 6s Plus … so yeah, I'd hold off on that. pic.twitter.com/qPFU1bpqZs
— Marques Brownlee (@MKBHD) September 13, 2016
mam to samo i co teraz ?
— Łukasz (@krymcio) September 13, 2016
Problemem jest prawdopodobnie fakt, że Apple nie było w stanie udźwignąć tak wielu instalacji oprogramowania w jednym czasie. Kwestią czasu, moim zdaniem, jest zatem wprowadzenie przez Apple stopniowego udostępniania nowych wersji systemu dla swoich produktów, dokładnie tak, jak jest to robione z Androidem. Wszystko po to, by zapobiec podobnym problemom, z którymi borykają się teraz użytkownicy iPadów i iPhone’ów.
Rozwiązanie, na szczęście, jest proste
Na szczęście osoby, którym przytrafiła się nieprzyjemna sytuacja podczas aktualizowania sprzętu przez OTA, mogą to w prosty sposób naprawić. Wystarczy podłączyć swoje urządzenie do komputera, odpalić iTunes i przywrócić ostatnią wersję systemu, z której korzystały.
Wszystkim użytkownikom sprzętu Apple, którzy jeszcze nie pobrali iOS 10, radzimy uzbrojenie się w cierpliwość i zamiast skorzystać z OTA, zainstalować aktualizację po kablu, przy wykorzystaniu iTunes.
źródło: 9to5mac
Aktualizacja:
Jak donosi macrumors, problem został rozwiązany. Apple wydało również krótkie oświadczenie w związku ze sprawą, w którym oficjalnie przyznaje, że wystąpiły krótkie problemy z procesem aktualizacji oprogramowania w ciągu pierwszej godziny dostępności OTA iOS 10.