W niedzielę, 15 stycznia, po raz piąty z rzędu Mastercard będzie wspierać Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, zachęcając do tego wszystkich Polaków. Firma organizuje też akcję na Twitterze i Instagramie, w ramach której będzie przekazywać datki na konto Fundacji za każdy wpis z hasztagiem #MastercardGrazWOSP. Dodatkowo, wolontariusze WOŚP zostaną wyposażeni w zbliżeniowe terminale płatnicze.
Za każdy wpis unikalnego użytkownika opublikowany 15 stycznia 2017 r. w jednym ze wspomnianych kanałów społecznościowych, oznaczony hasztagiem #MasterCardGrazWOSP, firma przekaże datek na konto Fundacji. W przypadku Twittera wartość donacji wyniesie 5 zł za wpis, a w przypadku Instagrama – 1 zł za zdjęcie.
Ponadto w dniach 12-15 stycznia, na dużym telebimie w miasteczku WOŚP pod Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie, będą wyświetlane zdjęcia z kanałów społecznościowych, opatrzone podanym hasztagiem. Mastercard zachęca więc do robienia zdjęć ukazujących gest serca – wybrane z nich zobaczą tysiące osób!
W ponad 70 miastach w Polsce wolontariusze ubrani w koszulki z napisem „Zbliż się do Orkiestry” będą wyposażeni w zbliżeniowe terminale płatnicze. Dzięki temu datek będzie można przekazać szybko i bezpiecznie za pomocą karty płatniczej, a nawet telefonu z funkcją zbliżeniową.
Pieniądze zebrane podczas tegorocznego Finału zostaną przeznaczone na ratowanie życia i zdrowia dzieci na oddziałach ogólnopediatrycznych oraz zapewnienie godnej opieki medycznej seniorom.
Mastercard wspiera również finansowo aukcje Allegro na rzecz WOŚP, pokrywając opłaty transakcyjne za przedmioty, które zostaną kupione i opłacone kartami Mastercard lub Maestro. Firma również bierze na siebie pokryje koszty pokazu sztucznych ogni, tzw. „Światełka do nieba”, podczas finałowego koncertu WOŚP pod Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie.
„Największa siła Orkiestry polega na tym, że łączy ona Polaków wokół szlachetnego celu. Dlatego nasze działania również służą temu, żeby budować społeczność darczyńców, zachęcać ich do zaangażowania i ułatwiać im wspieranie WOŚP. Dzięki Mastercard można zrobić to płacąc zbliżeniowo, jeśli w kieszeni nie mamy gotówki, a nawet bez wychodzenia z domu, publikując odpowiedni wpis w mediach społecznościowych” – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.
źródło: materiały prasowe