Powrót przygód komandora Sheparda w Mass Effect Edycja Legendarna okazał się bardzo udany. Największą bolączką w przypadku polskich graczy okazał się brak możliwości wyboru języka napisów, niezależenie od dubbingu. Za sprawą najnowszej łatki, która już jest dostępna na PC i konsolach, problem ten został rozwiązany.
Ciężko w to uwierzyć, że od premiery ostatniej części Mass Effect minęło już prawie 9 lat. Pomysł przywrócenia do życia trylogii za sprawą remastera okazał się niemalże strzałem w dziesiątkę. Nasza recenzja Mass Effect Edycja Legendarna pokazała, że uniwersum niespecjalnie się zestarzało, a sprytne i delikatne modyfikacje wprowadzone przez BioWare do pierwszej części gry, pozbawiły jej archaizmu, który tytuł zdążył nabrać przez 14 lat od pierwotnej premiery.
Mass Effect Edycja Legendarna i rozwiązane kwestie lokalizacyjne
W zasadzie największą bolączką remastera okazał się absurdalny wybór w kwestii lokalizacji gry. W przypadku wszystkich trzech części trylogii gra nie pozwalała osobno wybrać języka ścieżki dźwiękowej oraz napisów, jakie były wyświetlane na ekranie. W przypadku ME1 i ME2 dostępna była pełna polska wersja językowa, natomiast w ME3 była to już tylko wersja kinowa. Pokonując kolejne części trylogii, wyraźnie czuć było brak spójności.
Za sprawą najnowszej czerwcowej aktualizacji, ten problem został rozwiązany. Od teraz w opcjach znajdziemy dwa osobne ustawienia języka dialogów i napisów. Oprócz tego łatka skupia się na poprawie kilku pomniejszych błędów, jak i wprowadzeniu lepszego balansu rozgrywki za sprawą zmniejszenia liczby dostępnych kredytów przy przenoszeniu postaci do kolejnych części gry.
Wprowadzone zmiany w ramach czerwcowej łatki:
Ogólne
- Angielski język dialogów można teraz wybrać niezależnie od języka napisów.
- Rozwiązano problemy z odblokowywaniem niektórych osiągnięć/trofeów, takich jak tych z cyklu Romantyzm czy zliczających zabójstwa.
- Poprawiono prerenderowane przerywniki, które po ostatniej aktualizacji stały się ciemniejsze niż powinny.
- Bezprzewodowe zestawy słuchawkowe i urządzenia nie powodują już problemów z aplikacją startową na Xboksie.
- Poprawiono działanie gry, m. in. na Virmirze, na PC w różnych konfiguracjach.
- Usunięto problem występujący na PC, przez który niestandardowe znaki w nazwie użytkownika systemu operacyjnego nie pozwalały na uruchomienie gry.
- Usunięto zależność aplikacji startowej od zestawu poleceń AVX.
- Wprowadzono inne drobne zmiany i poprawki, usuwając m. in. kilka błędów prowadzących do awarii gry.
Mass Effect
- Usunięto błąd uniemożliwiający graczom osiągnięcie maksymalnego poziomu.
- Usunięto błąd, przez który ekwipunek Widmo – sprzęt mistrzowski poziomu VII był niedostępny.
- Różne poprawki systemu zderzeń.
- Usunięto błąd uniemożliwiający interakcję z obiektami.
- Zmniejszono poziom głośności na ekranach wczytywania przekaźników masy.
- Poprawiono animację oczu postaci męskich w niektórych scenach.
Mass Effect 2
- Zmniejszono nieco intensywność mgły na Illium.
- Usunięto błąd, przez który oczy postaci na koniec DLC „Nadzorca” były niezamierzenie czerwone.
- Zmniejszono do 100 tys. maksymalny limit kredytów, które można przenieść z Mass Effect do Mass Effect 2, żeby zapewnić lepsze wyważenie rozwoju postaci na wstępnym etapie gry.
- Maksymalny limit kredytów do przeniesienia odpowiada teraz wartości użytej w oryginalnej grze.
- Opłaty za pośmiertne zarządzanie środkami są wysokie! To też świetny sposób na unikanie podatków.
Mass Effect 3
- Rozwiązano problem powodujący nieodtwarzanie niemieckich i włoskich dialogów w DLC „Cytadela”.
- Usunięto błąd, przez który niektóre kluczowe postacie nie pojawiały się zgodnie z oczekiwaniami w DLC „Cytadela”.
Łatka jest już dostępna do pobrania na PC jak i konsolach.