Masa nowości, które Huawei zamierza wprowadzić w Europie: asystent w smartfonach, Huawei Pay, sklep z grami i serwis wideo

cof

W Rzymie miała miejsce konferencja Huawei European Innovation Day 2018. Producent podzielił się na niej informacjami dotyczącymi sposobów, w jakie zamierza zadbać o europejskiego klienta. Jest tego sporo!

Na kluczowych rynkach w Europie już niedługo zaczną się pojawiać nowe usługi Huawei. Na niektóre z nich w gruncie rzeczy nawet nie czekaliśmy, zakładając, że są zarezerwowane tylko dla konsumenta chińskiego. A tu proszę – lista niespodzianek nie jest znowu taka krótka.

Ekskluzywne materiały z konferencji Huawei European Innovation Day 2018 zebrał Jan Rybczyński z redakcji GSMonlineJego kompletna relacja wskazuje na to, że możemy oczekiwać wielu ciekawych rzeczy w nadchodzących miesiącach!

Asystent w smartfonach Huawei

Formuła asystenta w smartfonie ma różnić się od tych pomocników, do których być może jesteśmy przyzwyczajeni lub coś o nich słyszeliśmy. Ma działać lokalnie, czyli nie zbierać informacji o użytkowniku po to, by przesyłać je dalej i przetwarzać je w chmurze obliczeniowej. Ma to być raczej taki niemy doradca, podrzucający przydatne rzeczy w sytuacjach wynikających z kontekstu, a istotnych dla użytkownika.

Dajmy na to, jeśli „zorientuje się”, że przeszukujemy jakąś lokalizację w poszukiwaniu restauracji czy hoteli, to podsunie nam swoje propozycje. Podobnie rzecz będzie się miała z biletami lotniczymi, wyznaczaniem trasy wycieczek, czy kupowaniu biletów na koncerty. Wychodzi więc na to, że nie będzie potrafił rozpoznawać mowy, a bazą wiedzy o użytkowniku będą jego działania na smartfonie.

To, co powinno ucieszyć właścicieli smartfonów Huawei jest fakt, że producent nie ograniczy się do udostępnienia tego asystenta właścicielom najnowszych modeli smartfonów. Odpowiednia aktualizacja trafi także do starszych telefonów Huawei razem wyższą wersją nakładki systemowej EMUI.

Producent na pewno wykorzysta reklamowy potencjał takiego rozwiązania, choć asystent nie ma być uciążliwym słupem ogłoszeniowym, a realną pomocą dla konsumenta. Może to YOYO, zaprezentowany wraz z Honorem Magic 2?

EMUI w Huawei Mate 20 Pro

Huawei Pay

W Polsce możemy korzystać już z kilku standardów płatności bezgotówkowej, przygotowanych przez gigantów rynku elektronicznego: jest Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay czy nasz rodzimy BLIK. Do Europy zawita jednak kolejny, tym razem przygotowany przy wsparciu Visy, Huawei Pay.

Karta płatnicza ma być powiązana z kontem ID Huawei. Oprócz tradycyjnych zakupów w sklepach czy internecie, Huawei Pay ma ułatwiać zakupy multimediów i innych usług Huawei, takich jak rozszerzone pakiety Huawei Cloud.

Dane dotyczące naszych kart debetowych i kredytowych nie będą przesyłane na chińskie serwery, a mają być przechowywane razem z informacjami o koncie Huawei ID, w bankach danych w Niemczech. By spełnić normy GDPR, Huawei współpracuje ściśle z Amazonem i T-Mobile. Już teraz z samej Europy na chmurę Huawei trafia 12 milionów zdjęć dziennie.

Nie ma nawet przybliżonych terminów, które dawałyby nam nadzieję na wprowadzenie nowego standardu płatności w naszym kraju. Powiedzmy, że pozwolimy się zaskoczyć.

Globalny sklep z mobilnymi grami

Brzmi to trochę jak próba uniezależnienia się od sklepu Google Play. Huawei podpisał umowę o współpracę z Unity, by tego typu inwestycja była w ogóle możliwa. Sklep funkcjonuje już w Chinach – chodzi tylko o to, by jego zasoby były otwarte dla wszystkich.

Deweloperzy, by umieszczali swoje produkty w sklepie Huawei, mają być kuszeni obietnicą globalnego promowania ich dzieł. Liczby są obiecujące – według danych przekazanych podczas konferencji, codziennie na platformę wędruje 18 nowych motywów EMUI dla smartfonów, a sklep przynosi 2,5 mln dolarów przychodów.

Gamepad do Huawei Mate 20 X

Huawei Wideo

To kolejna inwestycja, która wypaliła w Chinach i którą Huawei zamierza zaszczepić na europejskiej ziemi. Wygląda to trochę na skrzyżowanie Netfliksa z YouTubem i sklepem Google Play, gdzie zamieszczane będą krótkie filmy wideo. Ma być też dodana możliwość wypożyczenia filmu, więc wyobrażam sobie, że może też chodzić również o dłuższe formy filmowe. Zwłaszcza, że Huawei zamierza współpracować z takimi wytwórniami jak Sony Pictures Fox. 

Za całość będzie można płacić miesięczną subskrypcją, ale ma też być możliwość zapoznawania się z treściami za darmo, przyzwyczajając się jedynie do reklam.

Wielkie plany Huawei

Jak widać, chiński gigant elektroniczny ma zamiar niemalże zasypać europejskiego klienta możliwościami i usługami, a nie tylko mnogością modeli smartfonów dostępnych w sprzedaży. Ich użytkowników w Europie określa się na 32 miliony, i liczby te stale rosną – również w Polsce. Ciekawe, kiedy wspomniane nowości ruszą w naszym kraju.

 

źródło: GSMonline
zdj. tytułowe: totaltele.com

 

 

Exit mobile version