Marka Honor, podobnie jak Huawei, bardzo dynamicznie rosła w siłę i w 2018 roku zapowiadała nawet, że już w 2020 będzie jednym z pięciu największych producentów smartfonów na świecie. Jej wzrost został jednak skutecznie zahamowany i jedynym ratunkiem dla niej może być sprzedanie jej innej firmie.
Nie tylko Huawei ma problemy
Za każdym razem mówi się, że Huawei został wpisany przez Stany Zjednoczone na listę podmiotów, z którymi amerykańskie przedsiębiorstwa nie mogą utrzymywać relacji handlowych, jeśli nie uzyskają stosownej licencji (jak Microsoft i Intel). W rzeczywistości nie tylko on się na niej znajduje, ale też ponad 150 spółek od niego zależnych, w tym HiSilicon i Honor.
Submarka Huawei swego czasu miała swoje pięć minut, również w Polsce – wielu z Was zapewne pamięta jeszcze, jakim przebojem był Honor 8. Dziś coraz rzadziej o niej słychać w kraju nad Wisłą, a w maju 2020 roku pojawiły się nawet informacje, że całkowicie wycofa się z Polski.
Huawei może sprzedać markę Honor, aby ją uratować
Honor również ogromnie cierpi przez nałożone przez Stany Zjednoczone sankcje, ale pozostaje w cieniu znacznie bardziej znanego Huawei, przez co jego losem nie interesuje się aż tyle osób. To przykre, ponieważ jeszcze do niedawna smartfony tej marki były jednymi z najczęściej polecanych w Polsce.
Cytowany przez serwis GizmoChina portal MyDrivers donosi, że zdaniem analityka Ming-Chi Kuo (który słynie przede wszystkim z dostarczania wiarygodnych informacji o planach Apple, ale nie tylko) Huawei może zdecydować się na sprzedaż marki Honor innemu producentowi, aby ją uratować.
Jako że Honor jest pod skrzydłami Huawei, jego też dotyczą wszystkie nakładane przez Stany Zjednoczone sankcje, przez co ma ograniczony dostęp do kluczowych komponentów, niezbędnych do produkcji smartfonów i innych urządzeń. Oddanie marki innemu producentowi może rozwiązać wszystkie problemy, o ile oczywiście Huawei zdecyduje się na taki krok i znajdzie się chętny na odkupienie jego submarki.
Honor przez lata wypracował jednak silną pozycję na rynku i renomę wśród klientów, dlatego zapewne w kolejce do jego przejęcia ustawiłoby się wielu chętnych. Tym bardziej, że smartfony tej marki miałyby ogromny potencjał sprzedażowy, ponieważ celuje ona głównie w średnią i niższą półkę.
Polecamy również: